🔥 BLACK FRIDAY

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doručenie zdarma

    Viac ako 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

Všeobecné zmluvné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)

https://fansbrands.sk/ - s účinnosťou od nasledujúceho dátumu: 2024-04-19

 

Preambula

Vitajte na našej webovej stránke. Ďakujeme, že ste si nás vybrali pre svoj nákup. Vašu dôveru si veľmi vážime. Tento webový obchod VOP bol pripravený s generátorom Fogyasztó Barát ÁSZF.

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto všeobecných obchodných podmienok, používania webovej stránky, konkrétnych produktov, procesu nákupu alebo ak chcete s nami prediskutovať svoje individuálne potreby, kontaktujte našich pracovníkov na nižšie uvedených kontaktných údajoch!

Odtlačok: Údaje o poskytovateľovi služieb (predajca, obchod)

Názov: Pit Box Kft.

Sídlo: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

Poštová adresa: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

Registrujúci orgán: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Registračné číslo spoločnosti: 13-09-144768

Daňové číslo: 23163885-2-13

Zastúpený:: Chertes Levente Csaba

Tel: +421 (48) 222 24 78

E-mail: sales@fansbrands.com

Webová stránka: https://fansbrands.sk/

Číslo bankového účtu: HU62109180010000012171110064

SWIFT kód: BACXHUHB

Registračné číslo na ochranu údajov: NAIH-103878/2016

Údaje poskytovateľa hostingových služieb

Názov: UNAS Online Kft.

Sídlo: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Kontaktné údaje: unas@unas.hu

Webová stránka: unas.hu

Názov: Shopify Commerce Singapore Pte. Ltd.

Sídlo: 77 Robinson Road, #13-00 Robinson 77, Singapur 068896

Kontaktné údaje:

Webová stránka: https://www.shopify.com/

Definície

Výrobok: akýkoľvek

 

hnuteľné veci vrátane vody, plynu a elektriny v nádobách, fľašiach alebo inak obmedzene


množstvá alebo s určitým objemom a

  hnuteľné veci, ktoré obsahujú digitálny obsah alebo digitálne služby alebo sú s nimi spojené takým spôsobom, že výrobok by nebolo možné používať na zamýšľaný účel bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb (ďalej len "výrobok obsahujúci digitálne prvky")

 

ponúkané na predaj na webovej stránke.

Výrobok obsahujúci digitálne prvky: hnuteľné veci, ktoré obsahujú digitálny obsah alebo digitálne služby alebo sú s nimi spojené takým spôsobom, že výrobok by bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb nebol vhodný na zamýšľaný účel.

Strany: predávajúci a kupujúci spoločne

Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá koná na účely mimo svojho samostatného výkonu povolania a hospodárskej činnosti, ktorá kupuje, objednáva, prijíma, používa, využíva tovar alebo má k nemu vzťah Príjemca obchodnej komunikácie, ponuky. Pravidlá pre Zmierovací výbor pri jeho uplatňovaní - o riešení spotrebiteľských sporov online, ako aj nariadenie Európskeho parlamentu 2006/2004/ES a 524/2013/EÚ z 21. mája 2013, ktorým sa mení smernica 2009/22/ES s výnimkou uplatňovania nariadenia Rady - okrem vyššie uvedeného sa za spotrebiteľa konajúceho na účely mimo rámec samostatného výkonu svojho povolania a hospodárskej činnosti považuje samostatne občianske združenie podľa zákona, cirkevná právnická osoba, bytový dom, bytové družstvo, ktoré kupuje tovar, objednáva, prijíma, používa, využíva alebo obchodné oznámenie alebo ponuka súvisí s tovarom adresát. V rámci vnútorného trhu na základe štátnej príslušnosti kupujúceho, miesta bydliska alebo miesta usadenia s neodôvodnenými obsahovými obmedzeniami na základe územia a inými formami diskriminácie na konanie proti, a nariadení 2006/2004/ES a (EÚ) 2017/2394, ako aj Európskeho parlamentu a Európskeho parlamentu a na účely nariadenia Rady [ďalej len nariadenie (EÚ) 2018/302] sa za spotrebiteľa okrem vyššie uvedeného považuje aj spoločnosť, ktorá sa považuje za zákazníka podľa nariadenia (EÚ) 2018/302

Spotrebiteľská zmluva: zmluva, v ktorej sa jedna zo zmluvných strán považuje za spotrebiteľa

Digitálny obsah: údaje vytvorené alebo poskytnuté v digitálnej forme

Funkčnosť: schopnosť výrobku obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálnu službu plniť zamýšľané účely.

Výrobca: výrobca výrobku alebo v prípade dovážaných výrobkov dovozca, ktorý výrobok dováža na územie Európskej únie, alebo akákoľvek iná osoba, ktorá sa prezentuje ako výrobca uvedením svojho mena, ochrannej známky alebo iného rozlišovacieho znaku na výrobku.

Interoperabilita: schopnosť výrobku obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálnu službu spolupracovať s iným hardvérom a softvérom, ako sú tie, ktoré sa bežne používajú s rovnakým typom výrobku, digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb.

Kompatibilita: schopnosť výrobku obsahujúceho digitálne prvky, digitálny obsah alebo digitálnu službu spolupracovať bez potreby konverzie s iným hardvérom a softvérom, ako sú tie, ktoré sa bežne používajú s rovnakým typom výrobku, digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb.

Webová stránka: táto webová stránka slúžiaca na účely uzavretia zmluvy

Zmluva: kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom webovej stránky a elektronickej pošty.

Trvanlivé médium: akékoľvek zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podniku uložiť údaje, ktoré sú im osobne určené, spôsobom, ktorý umožňuje prístup k údajom v budúcnosti, na obdobie primerané účelu údajov a zobrazenie uložených údajov v nezmenenej podobe.

Zariadenie umožňujúce komunikáciu na diaľku: zariadenie, ktoré je vhodné na urobenie zmluvného vyhlásenia na účely uzavretia zmluvy bez fyzickej prítomnosti strán. Takýmto zariadením je najmä adresovaný alebo neadresovaný formulár, štandardný list, inzerát uverejnený v tlačovom produkte s objednávkovým formulárom, katalóg, telefón, fax alebo zariadenie umožňujúce prístup na internet

Zmluva na diaľku: spotrebiteľská zmluva, ktorá sa uzatvára v rámci systému predaja na diaľku organizovaného na účely poskytovania výrobkov a služieb podľa zmluvy bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán spôsobom, pri ktorom zmluvné strany používajú na účely uzavretia zmluvy len zariadenie, ktoré umožňuje komunikáciu na diaľku.


Podnikateľ: osoba konajúca v rámci svojho povolania, zamestnania alebo podnikateľskej činnosti

Kupujúci/vy: osoba, ktorá podáva ponuku na kúpu a uzatvára zmluvu prostredníctvom webovej stránky.

 

Záruka: v prípade zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len "spotrebiteľská zmluva"),

 

  1. obchodná záruka za plnenie zmluvy, ktorú podnikateľ dobrovoľne prevzal za riadne plnenie zmluvy, nad rámec alebo v prípade neexistencie povinnosti stanovenej zákonom, a
  2. povinná právna záruka,

 

v súlade s maďarským občianskym zákonníkom

Kúpna cena: odplata splatná za Produkt a za poskytnutie digitálneho obsahu.

Príslušné zákony

Pokiaľ ide o zmluvu, rozhodujúce sú ustanovenia maďarských zákonov a predpisov, okrem iného:

 

 Zákon CLV 1997 o ochrane spotrebiteľa

 Zákon CVIII z roku 2001 o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti Zákon V z roku 2013 o občianskom zákonníku Maďarska

 Vládny dekrét 151/2003 (IX.22.) o povinnej záruke na tovar dlhodobej spotreby

 Vládne nariadenie 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a spoločnosťami Vyhláška 19/2014. (IV.29.) ministra národného hospodárstva o procesných pravidlách správy

nároky na záruku a záručné nároky týkajúce sa tovaru dlhodobej spotreby predávaného na základe zmlúv medzi spotrebiteľmi a spoločnosťami

 Zákon LXXVI z roku 1999 o autorskom práve

 Zákon CXII z roku 2011 o informačnom sebaurčení a slobode informácií

 NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 z 28. februára 2018

o riešení neoprávneného geografického blokovania a iných foriem diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia zákazníkov v rámci vnútorného trhu a o zmene nariadení 2006/2004/ES a (EÚ) 2017/2394 a smernice 2009/22/ES

 NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane

fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a voľným pohybom takýchto údajov a o zrušení nariadenia 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)

 Vládne nariadenie 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlách zmlúv o kúpe tovaru, poskytovaní digitálneho obsahu a digitálnych služieb medzi spotrebiteľmi a spoločnosťami

 

Rozsah pôsobnosti a prijatie VOP

Obsah zmluvy uzavretej medzi nami je okrem ustanovení príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov určený týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len VOP). V súlade s tým tieto VOP stanovujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky uzavretia zmluvy, lehoty plnenia, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky uplatnenia práva na ukončenie zmluvy.

Technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú zahrnuté v týchto VOP, budú poskytnuté v dodatočných informáciách dostupných na webovej stránke.

Pred zadaním objednávky sa musíte oboznámiť s ustanoveniami týchto VOP.

Jazyk a forma zmluvy

Jazykom zmlúv uzatvorených podľa týchto VOP je angličtina.


Zmluvy uzatvorené podľa týchto VOP sa nepovažujú za písomné zmluvy a predávajúci ich nebude archivovať.

FansBRANDS® - Elektronická fakturácia v oficiálnom obchode pre fanúšikov motoristického športu

Naša spoločnosť uplatňuje elektronickú fakturáciu podľa § 175 zákona CXXVII z roku 2007.Prijatím týchto VOP dávate

súhlas s uplatňovaním elektronickej fakturácie.

Ceny

Ceny sú uvedené v EUR, vrátane 20 % DPH. Predávajúci môže ceny z času na čas upraviť z dôvodov obchodnej politiky. Takáto úprava cien sa nevzťahuje na už uzavreté zmluvy. Ak Predávajúci uviedol nesprávnu cenu a na príslušný Produkt bola prijatá objednávka, ale zmluvné strany ešte neuzavreli zmluvu, Predávajúci bude postupovať podľa časti pod názvom "Postup v prípade nesprávnej ceny" tohto dokumentu.

Postup v prípade nesprávnej ceny

Za zjavne nesprávnu cenu sa považuje:

 

 Cena 0,

 cena znížená o zľavu, pričom zľava je uvedená nesprávne (napr. v prípade výrobkov, ktorých cena je 1000 s 20 % zľavou, je uvedená cena 500).

 

Ak je cena uvedená nesprávne, predávajúci ponúka možnosť kúpiť príslušný výrobok za skutočnú cenu a kupujúci sa s ohľadom na túto informáciu môže rozhodnúť, či si príslušný výrobok objedná za takúto skutočnú cenu, alebo objednávku zruší bez akýchkoľvek nepriaznivých právnych následkov.

Riadenie sťažností a opravné prostriedky

Spotrebiteľ môže podať spotrebiteľské námietky týkajúce sa akéhokoľvek výrobku alebo činnosti predávajúceho na nižšie uvedených kontaktných údajoch:

Má spotrebiteľ záručnú reklamáciu týkajúcu sa Tovaru alebo správania Predávajúceho, sťažnosť na činnosť alebo opomenutie Predávajúceho môže podať na nižšie uvedených kontaktných údajoch a spôsoboch:

 

 Písomne prostredníctvom tejto webovej stránky: https://fansbrands.sk/

 Písomne prostredníctvom tejto e-mailovej adresy: sales@fansbrands.com

 Písomne poštou: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

 

Spotrebiteľ môže ústne alebo písomne podať Podniku sťažnosť týkajúcu sa správania, činnosti alebo opomenutia Podniku alebo osoby konajúcej v mene alebo v prospech Podniku, ktorá priamo súvisí s distribúciou alebo predajom výrobkov spotrebiteľom.

Podnik je povinný bezodkladne prešetriť ústne podanú sťažnosť a v prípade potreby zabezpečiť nápravu. Ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak reklamáciu nemožno vybaviť ihneď, je Podnik povinný bezodkladne vyhotoviť záznam o reklamácii a svojom stanovisku k nej a v prípade reklamácie podanej osobne odovzdať spotrebiteľovi kópiu záznamu na mieste. Ak bola ústna sťažnosť podaná telefonicky alebo s využitím iných elektronických komunikačných služieb, záznam spolu s vecnou odpoveďou musí byť spotrebiteľovi zaslaný najneskôr do 30 dní v súlade s ustanoveniami stanovenými pre povinnosť odpovedať na písomné sťažnosti. V opačnom prípade predávajúci koná vo vzťahu k


písomné sťažnosti takto. Ak priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak, podnik zašle vecnú odpoveď na písomné sťažnosti do tridsiatich dní od ich doručenia a prijme opatrenia na ich oznámenie. Kratšiu lehotu môže stanoviť akýkoľvek zákon alebo nariadenie, dlhšiu lehotu môže stanoviť len zákon. Ak sa sťažnosť zamietne, Podnik musí uviesť dôvody, ktoré slúžia ako podklad na zamietnutie. Podnik musí každej ústnej sťažnosti oznámenej telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej komunikačnej služby prideliť jedinečné identifikačné číslo.

Ak je reklamácia zamietnutá, predávajúci musí písomne informovať spotrebiteľa o tom, že v závislosti od povahy reklamácie, ktorý orgán alebo zmierovací orgán môže začať konanie.

Informácie musia obsahovať aj príslušný orgán a miesto bydliska spotrebiteľa sídlo zmierovacieho výboru v mieste vášho bydliska, telefónne a internetové kontaktné údaje a jeho poštovú adresu. Informácie sa musia týkať aj toho, či spoločnosť urobila všeobecné vyhlásenie o podaní súvisiace s rozhodnutím zmierovacieho výboru.

Ak vašu spotrebiteľskú sťažnosť zamietneme, máte právo obrátiť sa v mieste svojho bydliska na miestne príslušný orgán alebo zmierovací výbor, ktorý ste uviedli v žiadosti.

Zmierovacia komisia - ak spotrebiteľ nepožiada o osobné vypočutie - vypočutie bez osobnej prítomnosti, prostredníctvom elektronického zariadenia umožňujúceho simultánny prenos zvuku a obrazu, ktoré sa koná online (ďalej len "online vypočutie"). Spoločnosť je povinná spolupracovať v rámci konania zmierovacej komisie, sme povinní v lehote predložiť svoju odpoveď na výzvu zmierovacej komisie, ktorú zašleme zmierovacej komisii. O riešení spotrebiteľských sporov online, ako aj z 21. mája 2013, ktorým sa mení nariadenie 2006/2004/ES a smernica 2009/22/EÚ S výnimkou uplatňovania nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 524/2013/EÚ je spoločnosť povinná zabezpečiť účasť osoby oprávnenej na uzavretie zmieru na pojednávaní. Na online pojednávaní sa zástupca spoločnosti oprávnený na vytvorenie vyrovnania musí zúčastniť online. Ak spotrebiteľ požiada o osobné vypočutie, podnik vytvorí vyrovnanie jeho oprávnený zástupca sa musí vypočutia zúčastniť aspoň online.

Ak sa spotrebiteľský spor medzi predávajúcim a spotrebiteľom nevyrieši v priebehu rokovaní, spotrebiteľ má k dispozícii tieto prostriedky nápravy:

Postup ochrany spotrebiteľa

Sťažnosť je možné podať orgánom na ochranu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ zistí porušenie svojich spotrebiteľských práv, je oprávnený podať sťažnosť orgánu príslušnému podľa miesta svojho bydliska alebo pobytu. Po posúdení sťažnosti orgán rozhodne, či uskutoční konanie o ochrane spotrebiteľa. Úlohy správnych orgánov prvého stupňa plnia úrady štátnej správy hlavného mesta a okresných úradov s pôsobnosťou podľa miesta bydliska alebo miesta pobytu spotrebiteľa, ktorých zoznam je k dispozícii tu: https://www.kormanyhivatalok.hu/

Súdne konanie

Zákazník je oprávnený začať súdne konanie na uplatnenie svojho nároku vyplývajúceho zo spotrebiteľského sporu v rámci občianskoprávneho konania v súlade so zákonom V z roku 2013 o občianskom zákonníku Maďarska a s ustanoveniami zákona CXXX z roku 2016 o občianskom súdnom poriadku.

Konanie zmierovacieho orgánu

Ak vašu spotrebiteľskú sťažnosť zamietneme, máte právo odvolať sa na príslušný orgán v mieste vášho bydliska alebo na zmierovací výbor, ktorý ste uviedli v žiadosti. Podmienkou začatia konania zmierovacieho orgánu je, že spotrebiteľ sa pokúsi spor vyriešiť priamo s dotknutým podnikateľom.

Zmierovacia komisia - pokiaľ spotrebiteľ nepožiada o osobné vypočutie - uskutoční vypočutie online bez osobnej prítomnosti a prostredníctvom elektronického zariadenia, ktoré poskytuje simultánny prenos zvuku a obrazu (ďalej len "online vypočutie").

Spoločnosť je povinná spolupracovať v zmierovacom konaní, v rámci ktorého sme povinní zaslať odpoveď na výzvu zmierovacieho výboru v stanovenej lehote. S výnimkou uplatňovania nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 524/2013/EÚ z 21. mája 2013 o online


riešenie spotrebiteľských sporov a novelizácia nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES, spoločnosť je oprávnená vytvoriť dohodu na pojednávaní je povinná zabezpečiť účasť osoby. Na online pojednávaní sa musí zástupca spoločnosti oprávnenej vytvoriť zmier zúčastniť online. Ak spotrebiteľ požiada o osobné vypočutie, zástupca spoločnosti oprávnený vytvoriť urovnanie sa musí zúčastniť aspoň na vypočutí online.

Viac informácií o zmierovacích orgánoch je k dispozícii tu: http://www.bekeltetes.hu Viac informácií o zmierovacích orgánoch s územnou pôsobnosťou je k dispozícii tu: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


Kontaktné údaje niektorých územne príslušných zmierovacích orgánov:

 


Zmierovací orgán v Budapešti Adresa: Budapešť Príslušnosť: Budapešť

 

Kontakt:

Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Poštová adresa: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefón: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webová stránka: bekeltet.bkik.hu

 

Zmierovací orgán okresu Baranya

Adresa: Pécs

Súdna právomoc: Župa Baranya, župa Somogy, župa Tolna

 

Kontakt:

Adresa: 36. Telefón: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Webová stránka: baranyabekeltetes.hu


 


Zmierovací orgán župy Borsod-Abaúj-Zemplén

Adresa: Miskolc

Súdna právomoc: Župa Borsod-Abaúj-Zemplén, župa Heves, župa Nógrád

 

Kontakt:

Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefón: 06-46-501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu Webová stránka: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Zmierovací orgán župy Csongrád-Csanád

Adresa: Szeged

Súdna právomoc: Békešská župa, Bács-Kiskunská župa, Csongrádsko-čanádska župa

 

Kontakt:

Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefón: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Webová stránka: bekeltetes-csongrad.hu


 


Zmierovací orgán okresu Fejér

Adresa: Székesfehérvár

Súdna právomoc: Župa Fejér, Župa Komárom-Esztergom, Župa Veszprém

 

Kontakt:

Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefón:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Webová stránka: www.bekeltetesfejer.hu

 

Zmierovací orgán župy Győr-Moson-Sopron

Adresa: Győr

Súdna právomoc: Župa Győr-Moson-Sopron, župa Vas, župa Zala

 

Kontakt:

Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefón: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Webová stránka: bekeltetesgyor.hu


 


Zmierovací orgán okresu Hajdú-Bihar

Adresa: Debrecín

Súdna právomoc: Župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

 

Kontakt:

Adresa: 4025 Debrecín, Vörösmarty u. 13-15.

Telefón: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu Webová stránka: hbmbekeltetes.hu

 

Platforma na riešenie sporov online

 

Zmierovací orgán okresu Pešť

Adresa: Budapešť Súdna právomoc: Peštianska župa

 

Kontakt:

Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefón: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Webová stránka: panaszrendezes.hu


 

Európska komisia vytvorila webovú stránku, na ktorej sa spotrebitelia môžu zaregistrovať a získať tak možnosť riešiť svoje právne spory súvisiace s nákupmi online podaním žiadosti, čím sa vyhnú súdnemu konaniu. Spotrebitelia sa tak môžu domáhať svojich práv bez toho, aby im v tom bránil napríklad odstup.

Ak chcete podať sťažnosť na výrobok alebo službu zakúpenú online a nechcete sa nevyhnutne obrátiť na súd, môžete využiť prostriedky riešenia sporov online.

Na portáli si môžete vy a obchodník, proti ktorému ste podali sťažnosť, spoločne vybrať spôsob riešenia sporu.


orgán, na ktorý sa chcete obrátiť v súvislosti s vybavovaním sťažnosti.

Platforma na riešenie sporov online je k dispozícii tu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Autorské práva

FansBRANDS® - Oficiálny obchod s fanúšikovskými potrebami motoristického športu

Podľa odseku 1 paragrafu 1 zákona LXXVI z roku 1999 o autorských právach (ďalej len "autorský zákon") sa webová stránka považuje za materiál chránený autorským právom, a preto sú všetky jej časti chránené autorským právom. V súlade s odsekom (1) § 16 zákona o autorských právach je zakázané neoprávnené používanie grafických a softvérových riešení, počítačových programov webovej stránky alebo používanie akejkoľvek aplikácie, ktorá môže byť použitá na úpravu webovej stránky alebo jej časti. Akýkoľvek materiál z webovej stránky a jej databázy je možné použiť aj s písomným súhlasom nositeľa práv len s odkazom na webovú stránku a s uvedením zdroja. Držiteľom práv je: Pit Box Kft.

Fogyasztó Barát hodnotenia

Týmto informujeme kupujúcich, že predávajúci na svojej webovej stránke používa systém hodnotenia Fogyasztó Barát. Hodnotiaci systém neumožňuje hodnotiť jednotlivé Výrobky, ale iba Predávajúceho (Internetový obchod). Nasledujúce technické opatrenia v systéme hodnotenia zabezpečujú, že hodnotenia môžu zadávať len skutoční zákazníci:

 

  1. systém funguje nezávisle od internetového obchodu, ktorý ho používa, a to tak, že po nákupe sa otvorí WIDGET na hodnotenie a hodnotenia ukladá spoločnosť Fogyasztó Barát (JUTASA Kft.) vo svojom vlastnom systéme.
  2. recenzie môžu zasielať len skutoční zákazníci, a to zaslaním e-mailu po nákupe na e-mailovú adresu poskytnutú spoločnosti Fogyasztó Barát.

 

Webový obchod, ktorý používa systém hodnotenia, nemá technickú možnosť vymazať hodnotenia ani recenzie.

V dôsledku uvedeného systém obsahuje len hodnotenia a recenzie skutočných zákazníkov a zobrazuje pozitívne aj negatívne hodnotenia bez akéhokoľvek rozlíšenia.

Ostatné hodnotenia

Čo si o nás myslia fanúšikovia

Nikdy sa neskrývame: ohodnoťte nás kedykoľvek a kdekoľvek. V skutočnosti, keď dostaneme zmenu, vždy všetkých žiadame, aby nás ohodnotili a napísali nám, ak sa niekedy stretnú s nejakým problémom. Zmeny a pokrok môžeme robiť len vtedy, ak budeme venovať pozornosť kritike ;-)

Nižšie uvedené hodnotenia sme nevymysleli my, každé z nich nájdete v oficiálnom zdroji. A mnoho ďalších ;-) Nie je možné, aby sa toľko ľudí mýlilo...

Môžete o nás tiež napísať alebo si prečítať ešte viac názorov na nasledujúcich kanáloch: Trustindex.io - https://www.trustindex.io/reviews/www.fansbrands.hu

Trustpilot.com - https://www.trustpilot.com/review/www.fansbrands.com Google - https://g.page/r/CY3Sy7_I1tthEB0/review

Facebook - https://www.facebook.com/fansbrands/reviews/?ref=page_internal

Oddeliteľnosť, kódex správania


Ak je niektorá časť VOP právne neúplná alebo neúčinná, ostatné časti zmluvy zostávajú platné a namiesto neúčinnej alebo nesprávnej časti sa uplatňujú príslušné právne predpisy.

Predávajúci nemá vypracovaný kódex správania v súlade so zákonom o zákaze nekalých obchodných praktík voči spotrebiteľom.

Informácie o prevádzke výrobku obsahujúceho digitálne prvky a o platných technických ochranných opatreniach

Dostupnosť serverov poskytujúcich údaje na webovej stránke je viac ako 99,9 % ročne. Celý obsah údajov sa pravidelne zálohuje, takže v prípade problému je možné obnoviť pôvodný obsah údajov. Údaje zobrazené na webovej lokalite sú uložené v databázach MSSQL a MySQL. Citlivé údaje sa ukladajú s príslušnou úrovňou šifrovania a na ich kódovanie sa používa hardvérová podpora zabudovaná v procesore.

Informácie o základných vlastnostiach výrobkov

Informácie o základných vlastnostiach výrobkov, ktoré sú k dispozícii na zakúpenie na webovej stránke, sú uvedené v popise každého výrobku.

Oprava chýb pri zadávaní údajov - Zodpovednosť za presnosť poskytnutých údajov

Počas procesu objednávky, pred jej dokončením, môžete kedykoľvek zmeniť zadané údaje (kliknutím na tlačidlo späť v prehliadači sa otvorí predchádzajúca stránka, takže zadané údaje môžete opraviť, aj keď ste už prešli na ďalšiu stránku). Upozorňujeme, že za správnosť zadaných údajov zodpovedáte vy, pretože výrobky budú fakturované a dodané na základe vami poskytnutých údajov. Upozorňujeme tiež, že nesprávne zadaná e-mailová adresa alebo celý úložný priestor pripojený k poštovej schránke môže mať za následok nedoručenie potvrdenia a môže zabrániť uzatvoreniu zmluvy. Ak kupujúci dokončil objednávku a zistí chybu v poskytnutých údajoch, musí čo najskôr iniciovať úpravu príslušnej objednávky. Zámer upraviť chybnú objednávku môže kupujúci oznámiť e-mailom zaslaným z e-mailovej adresy, ktorú uviedol pri zadávaní objednávky, alebo telefonicky.

Používanie webovej stránky

Nákup nepodlieha registrácii.

FansBRANDS® - Oficiálny obchod s fanúšikovskými potrebami motoristického športu

 

Výber produktov

Kliknutím na kategórie výrobkov na webovej lokalite si môžete vybrať požadovanú skupinu výrobkov a jednotlivé výrobky v rámci nej. Kliknutím na každý výrobok nájdete fotografiu, číslo položky, opis a cenu výrobku. Pri nákupe musíte zaplatiť cenu uvedenú na webovej lokalite.

Pridávanie produktov do košíka

Po výbere Výrobku môžete kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka" vložiť tovar v požadovanom množstve do košíka bez povinnosti nákupu alebo platby, pretože pridanie Výrobkov do košíka sa nepovažuje za ponuku.

Odporúčame vám, aby ste si Výrobky vložili do košíka aj v prípade, že si nie ste istí, či si konkrétne Výrobky chcete kúpiť alebo nie, pretože tak získate prehľad o vybraných položkách v danom okamihu a môžete si ich zobraziť a porovnať na obrazovke jediným kliknutím. Obsah košíka môžete až do finalizácie objednávky - do kliknutia na tlačidlo "Odoslať objednávku" - ľubovoľne upravovať, to znamená, že môžete odstrániť položky alebo umiestniť


ďalšie položky do košíka podľa vlastného uváženia alebo môžete upraviť množstvo položiek.

Ak pridáte vybraný produkt do košíka, zobrazí sa samostatné okno s nápisom "Produkt bol pridaný do košíka". Ak si neželáte vybrať ďalšie položky, kliknite na tlačidlo "Prejsť do košíka". Ak si želáte vybraný Výrobok znovu zobraziť alebo pridať do košíka ďalšie výrobky, kliknite na tlačidlo "Späť na výrobky".

Zobrazenie vozíka

Počas používania webovej stránky môžete kedykoľvek skontrolovať obsah svojho košíka kliknutím na tlačidlo "Váš košík" v hornej časti stránky. To vám dáva možnosť odstrániť položky z košíka alebo zmeniť požadované množstvo. Po kliknutí na tlačidlo "Aktualizovať košík" systém zobrazí informácie zodpovedajúce údajom, ktoré ste zmenili, vrátane ceny Výrobkov pridaných do košíka.

Ak si neželáte vybrať ďalšie položky, môžete pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo "Pokračovať k pokladni".

Poskytovanie údajov o zákazníkoch

Po kliknutí na tlačidlo "Pokračovať k pokladni" sa zobrazí obsah košíka, ako aj celá kúpna cena, ktorú je potrebné zaplatiť v prípade, že si zakúpite vybrané Produkty. V políčku "Možnosti doručenia" vyberte možnosť podľa toho, či si chcete objednané Výrobky vyzdvihnúť sami (pick-up) alebo požiadať o doručenie. Ak si vyberiete možnosť doručenia, systém uvedie poplatok za doručenie, ktorý je potrebné zaplatiť v prípade, že si objednáte tovar.

Do textového poľa "Údaje o používateľovi" môžete zadať svoju e-mailovú adresu a do textového poľa "Fakturačné údaje" svoje celé meno, adresu a telefónne číslo. Do textového poľa "Dodacie údaje" systém automaticky uloží údaje uvedené v poli "Fakturačné údaje". Ak požadujete doručenie na inú adresu, zrušte zaškrtnutie príslušného políčka. Ďalšie údaje môžete zadať do textového poľa "Ďalšie údaje".

Kontrola vašej objednávky

Po vyplnení uvedených textových polí môžete pokračovať v procese objednávky kliknutím na tlačidlo "Pokračovať" alebo môžete vymazať/zmeniť predtým zadané údaje kliknutím na tlačidlo "Zrušiť" a môžete sa vrátiť k obsahu košíka. Po kliknutí na tlačidlo "Pokračovať" sa dostanete na stránku "Prehľad objednávok". Tu sa zobrazí súhrn predtým zadaných údajov vrátane obsahu košíka, údajov o používateľovi, fakturácii a doručení a sumy, ktorá sa má zaplatiť (tieto údaje už nemôžete zmeniť, pokiaľ nekliknete na tlačidlo "Späť").

 

Dokončenie objednávky (predloženie ponuky)

Ak ste sa uistili, že váš košík obsahuje produkty, ktoré chcete kúpiť, a že vaše údaje boli zadané správne, môžete dokončiť svoju objednávku kliknutím na tlačidlo "Zaplatiť teraz". Informácie zadané na webovej stránke sa nepovažujú za ponuku predávajúceho na uzavretie zmluvy. V prípade objednávok podľa týchto VOP sa kvalifikujete ako ponúkajúci.

Kliknutím na tlačidlo "Zaplatiť teraz" výslovne potvrdzujete, že vaša ponuka sa považuje za predloženú a vaše vyhlásenie, pokiaľ ho predávajúci potvrdí v súlade s týmito VOP, znamená povinnosť zaplatiť. Svojou ponukou ste viazaní po dobu 48 hodín. Ak predávajúci nepotvrdí vašu ponuku v súlade s týmito VOP do 48 hodín, doba viazanosti vašej ponuky uplynie.

Spracovanie objednávky, uzatvorenie zmluvy

Objednávku môžete zadať kedykoľvek. Predávajúci potvrdí vašu ponuku najneskôr nasledujúci pracovný deň po dni, keď ste ju odoslali. Zmluva bude uzavretá v okamihu, keď sa potvrdzujúci e-mail zaslaný predávajúcim dostane k vám do vášho e-mailového systému.


Spôsoby platby

Bankový prevod

Odplatu za Výrobky môžete zaplatiť bankovým prevodom.

Platba v hotovosti

Ak chcete zaplatiť hodnotu objednávky pri prevzatí balíka, vyberte si spôsob platby "Dobierka".

Platby bankovou kartou

V našom internetovom obchode môžete platiť rýchlo a bezpečne bankovou kartou

PayPal

Služba PayPal je dostupná zákazníkom vo viac ako 200 krajinách ako jednoduchý a bezpečný spôsob platby.

 

Služba PayPal má niekoľko výhod, ktoré uľahčujú a urýchľujú online nakupovanie a zároveň zachovávajú bezpečnosť vašich bankových údajov:

 

 

 

E-mailová adresa a heslo. To je všetko, čo potrebujete na zaplatenie alebo dokončenie bankového prevodu prostredníctvom systému PayPal. Svoju bankovú kartu môžete nechať v peňaženke.

 

Na platbu nemusíte vkladať peniaze na svoje konto PayPal. Jediné, čo musíte urobiť, je priradiť svoju bankovú kartu k účtu PayPal, a to len raz, na začiatku procesu.

 

PayPal je celosvetovo uznávaná platobná metóda, záruka bezpečných transakcií, pomocou ktorej môžete platiť za produkty online v 26 rôznych menách.

 

 Pripojte sa k službe PayPal a zjednodušte si online platby.

 

 

Wordline Šesť platobných služieb

FansBRANDS® - Oficiálny obchod s fanúšikovskými potrebami motoristického športu

Riešenie online platieb.

Viac informácií: https://www.six-payment-services.com/en/home.html

Pruh

V internetovom obchode si môžete vybrať platobné riešenie Stripe.

 

Ďalšie informácie o Stripe v angličtine nájdete na tejto webovej stránke.

Spôsoby doručenia, poplatky za doručenie

Kuriérska služba GLS


Balík vám doručí kuriérska služba GLS.

 

Ďalšie informácie nájdete na webovej stránke: https://gls-group.com/SK/en/gls-contact/

Miesta vyzdvihnutia GLS

Doručenie kuriérskou službou od dverí k dverám je najobľúbenejším spôsobom doručenia pri online nákupoch, napriek tomu však každoročne rastie počet tých, ktorí si vyberajú osobný odber. Zákazníci si môžu objednané výrobky vyzdvihnúť pohodlne, s ohľadom na vlastný denný harmonogram, prostredníctvom odberných miest GLS, kde môžu platiť v hotovosti.

Odberné miesta GLS sa nachádzajú na ľahko dostupných miestach, ako sú nákupné centrá, čerpacie stanice, kníhkupectvá alebo iné frekventované obchody. Väčšina z nich je otvorená do neskorých hodín a dokonca aj počas víkendov, čo je výhodné pre zákazníkov, ktorí si chcú vyzdvihnúť alebo odoslať balíky. Spoločnosť GLS zašle zákazníkovi e-mail alebo textovú správu, v ktorej ho informuje o príchode jeho balíka. Zákazník si môže balík vyzdvihnúť kedykoľvek do 5 pracovných dní s ohľadom na otváracie hodiny daného odberného miesta.

 

Ďalšie informácie nájdete na webovej stránke.

Doručenie domov štandardnou prepravnou službou UPS

FansBRANDS® - oficiálny obchod s fanúšikovskými potrebami motoristického športu iba v Európskej únii.

Čas dodania: 4-8 pracovných dní

Doručenie zdarma nad 150 €.

 

Ďalšie informácie nájdete na webovej stránke.

Doručenie domov spoločnosťou GLS v EÚ

FansBRANDS® - Oficiálny obchod s fanúšikovskými potrebami motoristického športu

2-9 pracovných dní dodacia lehota.

Váš balík doručia zamestnanci kuriérskej spoločnosti GLS na uvedenú adresu doručenia. O podrobnostiach doručenia budete informovaní EMAILOM.

 

Ďalšie informácie nájdete na webovej stránke.

Konečný termín na vykonanie

Všeobecná lehota stanovená na vybavenie objednávky je maximálne 30 dní od potvrdenia objednávky. V prípade omeškania predávajúceho je kupujúci oprávnený stanoviť dodatočnú lehotu. Ak predávajúci nedodrží dodatočnú lehotu, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť. Dodacie lehoty, ktoré sa môžu líšiť od všeobecnej dodacej lehoty, sú vždy uvedené pri každom spôsobe dodania.

Výhrada práv, doložka o vlastníctve

Ak ste si predtým objednali Výrobky, ale neprevzali ste ich alebo ste si ich nevyzdvihli (okrem prípadu, keď ste využili svoje právo na odstúpenie od zmluvy), alebo ak boli vrátené Predávajúcemu s označením "Nevyzdvihnuté", Predávajúci splní vašu objednávku len za predpokladu, že vopred zaplatíte celú kúpnu cenu a poplatky za doručenie.

 

Predávajúci môže zadržať dodanie Výrobku, kým sa nepresvedčí, že cena Výrobkov bola úspešne zaplatená prostredníctvom elektronického platobného riešenia (vrátane prípadu, keď je cena Výrobkov zaplatená bankovým prevodom a Kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene členského štátu Kupujúceho a Predávajúci nedostane celú sumu kúpnej ceny a poplatku za dodanie z dôvodu nákladov na konverziu a iných


bankové provízie a náklady). Ak cena výrobku nebola úplne zaplatená, predávajúci môže vyzvať kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.

Predaj cez hranice

Predávajúci nerozlišuje medzi kupujúcimi, ktorí nakupujú prostredníctvom webovej stránky na území Maďarska, a kupujúcimi, ktorí nakupujú mimo územia Maďarska, ale na území Európskej únie. Ak nie je v týchto VOP stanovené inak, Predávajúci zabezpečuje doručenie/vyzdvihnutie Výrobkov na území Maďarska.

Ustanovenia týchto VOP sa vzťahujú aj na nákupy mimo Maďarska, pričom na účely tohto oddielu sa pod pojmom "kupujúci" rozumie spotrebiteľ, ktorý je občanom členského štátu alebo má v členskom štáte bydlisko, alebo podnik so sídlom v členskom štáte a nakupuje výrobky alebo využíva služby v rámci Európskej únie výlučne na účely konečného použitia. "Spotrebiteľ" je fyzická osoba, ktorá koná mimo rámca svojej obchodnej, priemyselnej, remeselnej alebo profesionálnej činnosti.

Jazykom komunikácie a nákupu je predovšetkým maďarský jazyk, predávajúci nie je povinný komunikovať s kupujúcim v jazyku členského štátu kupujúceho.

Predávajúci nie je povinný dodržiavať mimozmluvné požiadavky, ako napríklad požiadavky na označovanie alebo špecifické požiadavky pre dané odvetvie, ktoré sú stanovené vo vnútroštátnych právnych predpisoch členského štátu kupujúceho vo vzťahu k príslušným výrobkom, ani o týchto požiadavkách informovať kupujúceho.

Ak nie je stanovené inak, predávajúci uplatňuje na každý výrobok DPH predpísanú v Maďarsku. Kupujúci môže uplatniť svoje opravné prostriedky v súlade s týmito VOP.

Ak sa použije elektronické riešenie platby, platba sa uskutoční v mene určenej predávajúcim,

Predávajúci môže zadržať dodanie Výrobku, kým sa nepresvedčí, že cena Výrobkov a poplatok za dodanie boli úplne a úspešne zaplatené prostredníctvom elektronického platobného riešenia (vrátane prípadu, keď je cena Výrobkov zaplatená bankovým prevodom a Kupujúci prevedie kúpnu cenu (poplatok za dodanie) v mene členského štátu Kupujúceho a Predávajúci nedostane celú sumu kúpnej ceny a poplatku za dodanie z dôvodu nákladov na konverziu a iných bankových provízií a nákladov). V prípade, že kúpna cena Výrobku nebola v plnej výške uhradená, môže Predávajúci vyzvať Kupujúceho na doplnenie kúpnej ceny.

S cieľom zabezpečiť dodanie Výrobku poskytuje Predávajúci Kupujúcim z iných ako maďarských krajín rovnaké možnosti dodania ako Kupujúcim z Maďarska.

Ak má Kupujúci podľa VOP možnosť požiadať o dodanie Výrobku na území Maďarska alebo na území iného členského štátu EÚ, Kupujúci, ktorý nie je občanom Maďarska, si môže zvoliť aj akýkoľvek spôsob dodania uvedený vo VOP.

Ak si kupujúci v súlade s VOP môže vybrať možnosť vyzdvihnutia výrobku, môžu si túto možnosť vybrať aj kupujúci, ktorí nie sú občanmi Maďarska.

V opačnom prípade môže kupujúci požiadať o zorganizovanie prepravy výrobku na vlastné náklady. Maďarskí kupujúci nie sú oprávnení zvoliť si túto možnosť.

Predávajúci splní objednávku po zaplatení poplatku za doručenie a ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu poplatok za doručenie alebo ak kupujúci sám nezabezpečí prepravu výrobku do vopred stanoveného termínu, predávajúci odstúpi od zmluvy a vráti kupujúcemu vopred zaplatenú kúpnu cenu.


Informácie pre spotrebiteľov

Informácie o práve na ukončenie zmluvy zo strany fyzickej osoby Kupujúci

Podľa § 8 ods. 1 bodu 3 maďarského občianskeho zákonníka sa za spotrebiteľa považujú len fyzické osoby, ktoré konajú mimo rámca svojej profesie, zamestnania alebo podnikateľskej činnosti, a preto právnické osoby nie sú oprávnené uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bez odôvodnenia.

 

Podľa § 20 vládneho nariadenia 45/2014 (II. 26.) majú spotrebitelia právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Spotrebitelia môžu uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy v určitej lehote, ktorá začína plynúť

  1. a) v prípade zmlúv o predaji výrobkov,
  2. aa) v deň, keď výrobok,
  3. ab) v prípade predaja viac ako jedného Výrobku, keď sa každý Výrobok dodáva v inom čase, kedy bol Výrobok dodaný naposledy

 

dostane spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, ktorá nie je dopravcom, ak je táto lehota 180 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy stanovená vo vládnom nariadení 45/2014. (II. 26.) je 14 dní, pričom k dodatočnej lehote na odstúpenie od zmluvy sa predávajúci zaviazal dobrovoľne v týchto VOP, a to nad rámec lehoty stanovenej zákonom.

Ustanoveniami tohto oddielu nie je dotknuté právo spotrebiteľa uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy stanovené v tomto oddiele aj v lehote odo dňa uzavretia zmluvy do dňa prevzatia výrobku.

Ak ponuku na uzavretie zmluvy podal spotrebiteľ, má právo od ponuky odstúpiť, čím sa ukončí záväznosť ponuky na uzavretie zmluvy.

Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo výpoveď zmluvy

Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo podľa § 20 nariadenia vlády č. 45/2014 (II. 26.) jednoznačným vyhlásením v tomto smere alebo použitím vzorového vyhlásenia, ktoré je možné stiahnuť aj z webovej stránky.

Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy

Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za včas uplatnené, ak spotrebiteľ zašle vyhlásenie v príslušnej lehote. Táto lehota je: 180 dní.

V prípade písomného odstúpenia od zmluvy alebo výpovede stačí zaslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy alebo výpovedi do 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy stanovená vo vládnom nariadení 45/2014. (II. 26.) je 14 dní, pričom k dodatočnej lehote na odstúpenie od zmluvy sa predávajúci zaviazal dobrovoľne v týchto VOP, a to nad rámec lehoty stanovenej zákonom.

Dôkazné bremeno, že spotrebiteľ uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s týmto ustanovením, nesie spotrebiteľ.

Po jeho prijatí je predávajúci povinný potvrdiť vyhlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy na elektronickom nosiči dát.

Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia od zmluvy zo strany spotrebiteľa

Povinnosť predávajúceho vrátiť

Ak spotrebiteľ v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014 (II. 26.) odstúpi od zmluvy.


Predávajúci vráti kupujúcemu celú sumu zaplatenú ako protihodnotu do 14 dní vrátane nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s plnením, ako je napríklad poplatok za doručenie. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ktoré vznikli v dôsledku výberu iného spôsobu doručenia, ako je najlacnejší štandardný spôsob doručenia.

Spôsob plnenia povinnosti predávajúceho vrátiť peniaze

V prípade odstúpenia od zmluvy alebo jej ukončenia v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014 (II. 26.) predávajúci vráti spotrebiteľovi sumu, ktorú má vrátiť, a to rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť iný spôsob platby, ale spotrebiteľovi v dôsledku toho nesmie účtovať žiadne dodatočné poplatky. Predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek omeškanie vyplývajúce z nesprávneho a/alebo nepresného uvedenia čísla bankového účtu alebo poštovej adresy spotrebiteľom.

Dodatočné náklady

Ak si spotrebiteľ výslovne zvolil inú možnosť doručenia ako najlacnejší štandardný spôsob doručenia, predávajúci nie je povinný uhradiť náklady, ktoré mu v dôsledku tejto voľby vznikli. V takýchto prípadoch bude naša povinnosť vrátiť peniaze zahŕňať len uvedené štandardné poplatky za doručenie.

Právo odoprieť plnenie

Predávajúci môže zadržať sumu splatnú spotrebiteľovi, kým spotrebiteľ nevráti výrobok alebo nepreukáže, že ho nepochybne vrátil; z týchto dvoch dátumov sa berie do úvahy skorší. Zásielky zaslané na dobierku alebo službou adresát platí nemôžeme prijať.

Povinnosti spotrebiteľa v prípade odstúpenia od zmluvy alebo jej ukončenia

Vrátenie výrobku

Ak spotrebiteľ v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014 (II. 26.) odstúpi od zmluvy, je povinný bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť výrobok alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie výrobkov. Povinnosť vrátiť výrobok sa považuje za splnenú včas, ak spotrebiteľ odošle výrobok pred uplynutím tejto lehoty.

znášanie priamych nákladov vzniknutých v súvislosti s vrátením výrobku

Priame náklady na vrátenie výrobku znáša spotrebiteľ. Výrobok je potrebné zaslať na adresu predávajúceho. Ak spotrebiteľ po začatí plnenia vypovie zmluvu o poskytovaní služieb uzavretú mimo prevádzkových priestorov alebo ako zmluvu uzavretú na diaľku, je povinný zaplatiť Podniku odmenu primeranú poskytnutej službe do dňa podania výpovede. Takáto primeraná suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť, sa určí na základe celkovej výšky odmeny stanovenej v zmluve pripočítaním príslušných daní. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto určená celková suma je neprimerane vysoká, primeraná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých do dátumu vypovedania zmluvy. Upozorňujeme, že nemôžeme prijať zásielky zaslané na dobierku alebo službu adresát platí.

Zodpovednosť spotrebiteľa za odpisy

Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty vyplývajúce z akéhokoľvek použitia, ktoré presahuje použitie potrebné na určenie povahy, vlastností a fungovania výrobku.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v týchto prípadoch


Predávajúci výslovne upozorňuje, že právo na odstúpenie od zmluvy nemôžete uplatniť v prípadoch uvedených v odseku 1 § 29 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.):

 

  1. po úplnom vykonaní služby, ak je však v zmluve stanovená povinnosť platby pre spotrebiteľa, na túto výnimku sa možno odvolávať len vtedy, ak spotrebiteľ pred začatím plnenia výslovne súhlasil a uznal skutočnosť, že stratí právo na odstúpenie od zmluvy, akonáhle bude zmluva úplne splnená zo strany podniku;
  2. pokiaľ ide o Produkty alebo služby, ktorých cena alebo poplatok závisia od výkyvov na finančnom trhu, ktoré Podnik nemôže ovplyvniť a ktoré sú možné aj počas lehoty stanovenej na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy;
  3. v prípade nepredpripravených Výrobkov, ktoré boli vyrobené na základe pokynov a výslovnej žiadosti spotrebiteľa, alebo v prípade Výrobkov, ktoré boli jednoznačne prispôsobené spotrebiteľovi;
  4. v prípade výrobkov podliehajúcich skaze alebo výrobkov s krátkou trvanlivosťou;
  5. v prípade Výrobkov v uzavretom obale, ktoré po otvorení po doručení nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov;
  6. v prípade výrobkov, ktoré sú vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešané s inými výrobkami;
  7. v prípade alkoholických nápojov, ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť, a ktorých cena bola dohodnutá zmluvnými stranami pri uzatváraní kúpnej zmluvy, ale zmluva bude splnená až po tridsiatom dni od uzavretia zmluvy;
  8. v prípade zmlúv o poskytovaní služieb, keď podnik kontaktuje spotrebiteľa na jeho výslovnú žiadosť s cieľom vykonať naliehavú opravu alebo údržbu;
  9. v súvislosti s predajom a nákupom zvukových a obrazových nahrávok v zapečatených obaloch alebo kópií počítačového softvéru, ak spotrebiteľ otvoril obal po doručení;
  10. pokiaľ ide o noviny, časopisy a periodiká, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
  11. v prípade zmlúv uzavretých na verejnej dražbe;
  12. s výnimkou služieb v oblasti bývania, v prípade zmlúv o poskytnutí ubytovania, dopravy, prenájmu automobilov, stravovacích služieb alebo služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak bol v zmluve stanovený termín alebo lehota na plnenie;
  13. pokiaľ ide o digitálny obsah poskytovaný na nefyzickom nosiči dát, ak predávajúci začal plniť s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a ak spotrebiteľ súčasne s udelením tohto súhlasu potvrdil túto skutočnosť vyhlásením, že stráca právo na odstúpenie od zmluvy hneď po začatí plnenia, a ak podnik spotrebiteľovi zaslal potvrdenie.

 

Informácie o zodpovednosti za výrobok a implicitnej záruke v súvislosti so zárukou zhody výrobkov v prípade spotrebiteľských zmlúv

Táto časť informácií pre spotrebiteľov bola vypracovaná na základe odseku 3 § 9 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.), s ohľadom na jeho prílohu č. 3.

Tieto informácie pre spotrebiteľov sa vzťahujú len na kupujúcich, ktorí sa kvalifikujú ako spotrebitelia, pravidlá platné pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, sú uvedené v samostatnej kapitole.

Požiadavka zmluvného plnenia v prípade spotrebiteľských zmlúv

Požiadavka zmluvného plnenia vo všeobecnosti v prípade výrobkov a výrobkov obsahujúcich digitálne prvky predávaných na základe spotrebiteľskej zmluvy

V čase plnenia musia výrobky a plnenie spĺňať požiadavky stanovené vo vládnom nariadení 373/2021 (VI.30.).

Aby bolo plnenie zmluvné, musí byť výrobok, ktorý je predmetom zmluvy


 spĺňa opis, množstvo, kvalitu a typ stanovený v zmluve, má funkčnosť, kompatibilitu, interoperabilitu, ako aj ďalšie vlastnosti stanovené v zmluve

 byť vhodný na akýkoľvek účel určený spotrebiteľom, na ktorý spotrebiteľ upozornil predávajúceho najneskôr pri uzatváraní zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval

 mať všetko príslušenstvo a používateľské príručky uvedené v zmluve vrátane návodu na uvedenie do prevádzky, návodu na inštaláciu a podpory zákazníckeho servisu a

 poskytovať aktualizácie určené v zmluve.

 

Aby bolo plnenie zmluvné, musí byť výrobok, ktorý slúži ako predmet zmluvy, zároveň

 

 byť vhodné na účely stanovené pre ten istý typ výrobkov zákonom, technickými normami alebo, ak technické normy neexistujú, riadiacim kódexom správania

 spĺňať množstvo, kvalitu, výkon a iné vlastnosti, ktoré môže spotrebiteľ odôvodnene očakávať, najmä pokiaľ ide o funkčnosť, kompatibilitu, dostupnosť, kontinuitu a bezpečnosť, ktoré sú obvyklé pre rovnaký druh tovaru, s prihliadnutím na verejné vyhlásenia, najmä tie, ktoré predávajúci, jeho zástupca alebo iné osoby zapojené do predajného reťazca uviedli v reklame alebo na etikete, o konkrétnych vlastnostiach výrobkov

 mať všetko príslušenstvo a návod, ktoré môže spotrebiteľ primerane očakávať, vrátane návodu na balenie a inštaláciu, a

 sú v súlade s vlastnosťami a opisom Výrobku, ktorý je prezentovaný ako vzorka alebo model, alebo ktorý Podnik sprístupnil ako skúšobnú verziu pred uzavretím zmluvy.

 

Výrobok nemusí byť v súlade s vyššie uvedenými verejnými vyhláseniami, ak predávajúci preukáže, že

 

 nebolo a nemuselo byť oboznámené s príslušným verejným vyhlásením

 príslušné verejné vyhlásenie bolo primerane opravené do času uzavretia zmluvy, alebo

 príslušné verejné vyhlásenie nemohlo ovplyvniť rozhodnutie držiteľa práv uzavrieť zmluvu.

 

Požiadavka zmluvného plnenia v prípade predaja výrobkov na základe spotrebiteľskej zmluvy

Plnenie predávajúceho je vadné, ak vada výrobku vznikla v dôsledku neodborného uvedenia do prevádzky za predpokladu, že

  1. uvedenie do prevádzky je súčasťou kúpnej zmluvy a vykonal ho predávajúci alebo zodpovednosť v tejto súvislosti nesie predávajúci, alebo
  2. uvedenie do prevádzky musel vykonať spotrebiteľ a neodborné uvedenie do prevádzky vyplýva z nedostatkov pokynov na uvedenie do prevádzky, ktoré poskytol predávajúci alebo v prípade výrobkov obsahujúcich digitálne prvky poskytovateľ digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb.

Ak podľa kúpnej zmluvy uvedenie výrobku do prevádzky vykonáva predávajúci alebo ak v tejto súvislosti nesie zodpovednosť predávajúci, potom sa plnenie považuje za ukončené predávajúcim po ukončení uvedenia do prevádzky.

Ak je v prípade výrobku obsahujúceho digitálne prvky v kúpnej zmluve stanovené, že digitálny obsah alebo digitálne služby sa majú poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, predávajúci zodpovedá za vadu výrobku súvisiacu s digitálnym obsahom, ak sa vada vyskytne alebo stane zistiteľnou do dvoch rokov od dodania výrobku v prípade nepretržitej služby poskytovanej počas obdobia, ktoré nepresahuje dva roky.

Požiadavka zmluvného plnenia v prípade predaja výrobkov obsahujúcich digitálne prvky na základe spotrebiteľskej zmluvy

V prípade produktov obsahujúcich digitálne prvky predávajúci zabezpečí, aby bol spotrebiteľ informovaný o aktualizáciách týkajúcich sa digitálneho obsahu produktu alebo digitálnej služby s ním spojenej vrátane bezpečnostných aktualizácií, ak sú tieto aktualizácie potrebné na zachovanie zmluvnej povahy produktu, a aby mu boli tieto aktualizácie poskytnuté.


Predávajúci zabezpečí dostupnosť aktualizácií počas obdobia

 

 ktoré môže spotrebiteľ primerane očakávať na základe druhu a účelu výrobku a digitálnych prvkov, ako aj na základe individuálnych okolností a povahy zmluvy, ak kúpna zmluva predpisuje jednorazové poskytnutie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, alebo

 dvoch rokov od dodania produktu, v prípade nepretržitej služby na obdobie nepresahujúce dva roky, ak kúpna zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu na dobu určitú.

 

Ak spotrebiteľ v primeranej lehote nenainštaluje sprístupnené aktualizácie, predávajúci nezodpovedá za vadu výrobku za predpokladu, že vada je výlučne dôsledkom absencie príslušnej aktualizácie, a to aj za predpokladu, že

  1. predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a dôsledkoch jej nenainštalovania zo strany spotrebiteľa a
  2. neinštalácia aktualizácie spotrebiteľom alebo chybná inštalácia aktualizácie spotrebiteľom nie je spôsobená nedostatkami návodu na inštaláciu poskytnutého predávajúcim.

O chybné plnenie nejde, ak spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy dostal samostatnú informáciu o tom, že určitá vlastnosť výrobku sa líši od vlastností predpísaných v tejto zmluve, a tento rozdiel spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy samostatne a výslovne uznal.

Požiadavky na zmluvné plnenie digitálneho obsahu predávaného na základe spotrebiteľskej zmluvy v prípade predaja

Predávajúci dodáva a poskytuje spotrebiteľovi digitálny obsah. Zmluvné strany sa líšia v prípade, že nedôjde k jeho dohode, predávajúci bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy poskytne spotrebiteľovi najnovšiu verziu digitálneho obsahu, ktorá je k dispozícii v čase podpisu zmluvy.

Služba sa považuje za dokončenú, ak je digitálny obsah alebo - je preň potrebný prístup alebo je vhodný na stiahnutie - akékoľvek riešenie pre spotrebiteľa, alebo na fyzickom alebo virtuálnom zariadení, ktoré si spotrebiteľ na tento účel vybral.

Predávajúci musí zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o tom, že digitálny obsah je také aktualizácie - vrátane bezpečnostných aktualizácií - ktoré sú digitálnym obsahom alebo digitálne sú potrebné na zachovanie zmluvnej povahy služby, ako aj na ich prijatie.

Ak sa na základe zmluvy poskytuje digitálny obsah na určité obdobie, prebieha nepretržite, pokiaľ ide o digitálny obsah, súlad plnenia so zmluvou a musí sa poskytovať počas celého trvania zmluvy. Ak si spotrebiteľ v primeranej lehote neinštaluje aktualizácie poskytnuté predávajúcim, predávajúci nezodpovedá za chybu služby, ak ide len o príslušnú aktualizáciu vyplývajúcu z jej nepoužitia, za predpokladu, že

 

 predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a inštalácie spotrebiteľom o dôsledkoch jej zlyhania a

 neinštalovanie aktualizácie spotrebiteľom alebo nesprávna inštalácia aktualizácie spotrebiteľom nie je spôsobená neúplnosťou návodu na inštaláciu poskytnutého predávajúcim.

 

Chybné plnenie nemožno konštatovať, ak spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy dostane osobitnú informáciu o tom, že určitá vlastnosť digitálneho obsahu sa líši od tu uvedených požiadaviek, a pri uzatváraní zmluvy musí spotrebiteľ výslovne uviesť, že túto odchýlku akceptuje.

Predávajúci plní nesprávne, ak chyba služby digitálneho obsahu spočíva v tom, že spotrebiteľ je digitálny vyplýva z jeho neodbornej integrácie do svojho prostredia, za predpokladu, že integráciu digitálneho obsahu vykonal predávajúci alebo integráciu vykonal predávajúci na svoju zodpovednosť; obsesia digitálneho obsahu musí byť integrovaná spotrebiteľom a neodborná integrácia zo strany predávajúceho bola spôsobená nedostatkami v pokynoch na integráciu poskytnutých

 

Ak je predmetom zmluvy digitálny obsah alebo digitálna služba na určitý čas má nepretržitú prevádzku, predávajúci zodpovedá za digitálny obsah za poruchu, ak sa porucha vyskytne počas obdobia uvedeného v


zmluvu alebo sa stane rozpoznateľným.

 Ak sa zmluva týka jednorazovej služby alebo série jednotlivých servisných úkonov, musí sa až do preukázania opaku predpokladať, že odo dňa plnenia jednej v priebehu jedného roka vada uznaná spotrebiteľom existovala už v čase plnenia. Nevykonáva zároveň, predávajúci je na vine, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a zmluva informoval spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred jej uzavretím.

 

Spotrebiteľ je povinný spolupracovať s predávajúcim tak, aby sa predávajúci - technický z hľadiska dostupných zariadení a vyžadujúci čo najmenší zásah pre spotrebiteľa, ktorý ho používa - mohol uistiť, že príčinou chyby je digitálne prostredie spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ nesplní túto povinnosť súčinnosti po Predávajúci ho o tejto povinnosti informoval jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy, spotrebiteľ znáša dôkazné bremeno, že chyba uznaná do jedného roka od dokončenia existovala už v čase dokončenia, obsadenia služby postihnutej chybou uznanou počas zmluvného obdobia, služby počas obdobia plnenia podľa zmluvy, nebola v súlade so zmluvou.

Implicitná záruka

V ktorých prípadoch môžete uplatniť svoje práva na implicitnú záruku?

V prípade chybného plnenia zo strany predávajúceho si môžete uplatniť nárok na konkludentnú záruku v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka Maďarska a v prípade spotrebiteľskej zmluvy s vládnym nariadením 373/2021 (VI.30.).

Aké práva máte na základe nároku na implicitnú záruku?

Podľa vášho výberu môžete uplatniť nasledujúce nároky na implicitnú záruku:

Môžete požadovať buď opravu, alebo výmenu, okrem prípadov, keď je dodržanie tohto záručného práva nemožné alebo by viedlo k neprimeraným výdavkom na strane predávajúceho v porovnaní s alternatívnym prostriedkom nápravy. Ak ste nepožiadali alebo ste nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o primerané zníženie ceny alebo v krajnom prípade môžete odstúpiť od zmluvy.

Máte právo prejsť z vybraného práva na záruku na iné, ale ste povinný uhradiť náklady na zmenu, pokiaľ to nebolo odôvodnené alebo nevyhnutné v dôsledku konania predávajúceho.

V prípade spotrebiteľskej zmluvy sa v prípade neexistencie dôkazu o opaku predpokladá, že akákoľvek chyba zistená do jedného roka od dodania výrobku alebo výrobku obsahujúceho digitálne prvky existovala v čase dodania, pokiaľ táto domnienka nie je nezlučiteľná s povahou výrobku alebo chyby.

V prípade použitých výrobkov sa práva na záruku a garanciu odchyľujú od všeobecných pravidiel. Chybné plnenie sa môže vyskytnúť aj v prípade použitých Výrobkov, ale zohľadňujú sa okolnosti, na základe ktorých mohol spotrebiteľ očakávať výskyt určitých chýb. V dôsledku zastarávania sa výskyt určitých chýb stáva čoraz častejším, v dôsledku čoho nemožno očakávať, že použitý Výrobok môže mať rovnakú kvalitu ako novo zakúpený Výrobok. Kupujúci si preto môže uplatniť svoje práva zo záruky len v súvislosti s nedostatkami mimo vád, ktoré vyplývajú z povahy použitého Výrobku a ktoré vznikli bez ohľadu na túto povahu. Ak je použitý Výrobok vadný a Kupujúci, ktorý spĺňa podmienky spotrebiteľa, dostal pri kúpe informácie o tejto vade, Poskytovateľ služieb za túto vadu nezodpovedá.

Predávajúci môže odmietnuť uviesť výrobok do súladu so zmluvou, ak by oprava alebo výmena bola nemožná alebo by viedla k neprimeraným nákladom na strane predávajúceho, pričom sa zohľadnia všetky okolnosti vrátane hodnoty, ktorú predstavuje výrobok v bezchybnom stave, a závažnosti porušenia zmluvy.

Spotrebiteľ môže podľa závažnosti porušenia zmluvy požadovať primerané zníženie odplaty alebo dokonca odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak


 

 predávajúci nevykonal opravu alebo výmenu, alebo opravu alebo výmenu vykonal, ale úplne alebo čiastočne nesplnil tieto podmienky:

 predávajúci odvezie vymenený výrobok späť na vlastné náklady.

 ak si oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie výrobku, ktorý bol v súlade s povahou a účelom výrobku uvedený do prevádzky pred zistením chyby, potom povinnosť vykonať opravu alebo výmenu zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho výrobku a uvedenie náhradného alebo opraveného výrobku do prevádzky alebo znášanie nákladov na takéto odstránenie a uvedenie do prevádzky.

 predávajúci odmietol uviesť výrobok do súladu so zmluvou

 v plnení sa opakovane vyskytne chyba napriek tomu, že sa predávajúci pokúsil uviesť výrobok do súladu so zmluvou

 závažnosť porušenia je taká významná, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie kúpnej zmluvy, alebo

 predávajúci sa nezaviazal uviesť výrobok do súladu so zmluvou, alebo je z okolností zrejmé, že podnikateľ neuvedie výrobok do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez značného poškodenia záujmov spotrebiteľa.

 

Ak chce spotrebiteľ odstúpiť od kúpnej zmluvy s odkazom na vadné plnenie, dôkazné bremeno o nepodstatnej povahe vady nesie predávajúci.

Spotrebiteľ má právo na vrátenie zvyšnej časti kúpnej ceny v plnej výške alebo čiastočne podľa závažnosti porušenia zmluvy, a to až do doby, kým predávajúci nesplní svoju povinnosť týkajúcu sa súladu plnenia so zmluvou a vadného plnenia.

Všeobecne platí, že

 

 predávajúci vráti vymenený výrobok na vlastné náklady.

 ak si oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie výrobku, ktorý bol v súlade s povahou a účelom výrobku uvedený do prevádzky pred zistením závady, povinnosť vykonať opravu alebo výmenu zahŕňa odstránenie nevyhovujúceho výrobku a uvedenie náhradného alebo opraveného výrobku do prevádzky alebo znášanie nákladov na takéto odstránenie a uvedenie do prevádzky.

 

Primeraná lehota na opravu alebo výmenu výrobku sa počíta od okamihu, keď spotrebiteľ informoval podnik o závade.

Spotrebiteľ sprístupní výrobok podniku, aby mohol vykonať opravu alebo výmenu.

Zníženie protiplnenia sa považuje za primerané, ak sa jeho výška rovná rozdielu medzi hodnotou výrobku, ktorý by spotrebiteľ dostal, ak by plnenie predávajúceho bolo zmluvné, a hodnotou výrobku, ktorý spotrebiteľ skutočne dostal.

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy z titulu konkludentnej záruky možno uplatniť prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom vyjadrí rozhodnutie o odstúpení od zmluvy.

Ak sa chybné plnenie týka len určitej časti výrobku dodaného na základe zmluvy a podmienky na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy sú splnené vo vzťahu k tejto časti, potom môže spotrebiteľ odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k chybnému výrobku, môže však odstúpiť od kúpnej zmluvy aj vo vzťahu k akémukoľvek inému výrobku nadobudnutému spolu s chybným výrobkom, ak nemožno od spotrebiteľa rozumne očakávať, že si ponechá len výrobky v súlade so zmluvou.

Ak spotrebiteľ vypovie kúpnu zmluvu v celom rozsahu alebo v súvislosti s časťou výrobkov dodaných na základe kúpnej zmluvy,

 

spotrebiteľ vráti príslušný výrobok predávajúcemu na jeho náklady a

predávajúci bezodkladne vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu zaplatenú za príslušný výrobok, a to hneď, ako predávajúci dostane výrobok alebo doklad o vrátení výrobku.


V akej lehote môžete uplatniť nárok na implicitnú záruku?

Po zistení závady ste povinní ju bezodkladne nahlásiť. Vada oznámená do dvoch mesiacov od jej zistenia sa považuje za vadu oznámenú bezodkladne. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty, ktorá začína plynúť od ukončenia zmluvy, nie je možné uplatniť žiadny nárok z predpokladanej záruky.

Do premlčacej doby sa nezapočítava doba trvania opravy, počas ktorej Kupujúci nemôže používať Výrobok v súlade s jeho účelom.

Pokiaľ ide o časť výrobku, ktorá bola opravená alebo vymenená, premlčacia lehota pre nároky z predpokladanej záruky začína plynúť odznova. Toto pravidlo platí aj vtedy, keď sa v dôsledku opravy vyskytne iná chyba.

Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitý výrobok, strany sa môžu dohodnúť na kratšej premlčacej lehote, v žiadnom prípade však nemožno platne stanoviť kratšiu premlčaciu lehotu ako jeden rok.

Voči komu môžete uplatniť svoje nároky z implicitnej záruky?

Nárok na implicitnú záruku môžete uplatniť u predávajúceho.

Aké sú ďalšie podmienky na uplatnenie nároku na implicitnú záruku?

Pre uplatnenie nároku na implicitnú záruku do jedného roka od plnenia nie sú stanovené žiadne iné podmienky ako nahlásenie závady za predpokladu, že preukážete, že výrobok dodal predávajúci. Po uplynutí jednoročnej lehoty, ktorá začína plynúť od plnenia, ste však povinný preukázať, že vami zistená vada existovala už v čase plnenia.

Zodpovednosť za výrobok

V ktorých prípadoch môžete uplatniť svoje práva vyplývajúce zo zodpovednosti za výrobok?

V prípade vady hmotného majetku (výrobku) môžete podľa vlastného výberu uplatniť nároky z implicitnej záruky alebo nároky zo zodpovednosti za vady výrobku.

Aké práva máte na základe nároku na náhradu škody spôsobenej výrobkom?

V rámci nároku na náhradu škody spôsobenej vadou výrobku môžete požadovať len opravu alebo výmenu chybného výrobku.

V ktorých prípadoch sa výrobok považuje za chybný?

Výrobok sa považuje za chybný, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu platné v čase jeho uvedenia na trh alebo ak nemá vlastnosti uvedené v opise, ktorý poskytol výrobca.

V akej lehote môžete uplatniť nárok na náhradu škody spôsobenej výrobkom?

Nárok na náhradu škody spôsobenej výrobkom môžete uplatniť do dvoch rokov od uvedenia výrobku na trh výrobcom. Po uplynutí tejto lehoty strácate právo na uplatnenie nároku zo zodpovednosti za výrobok.

Voči komu a za akých ďalších podmienok môžete uplatniť svoj nárok z titulu zodpovednosti za výrobok?

Nárok na náhradu škody z titulu zodpovednosti za výrobok môžete uplatniť len voči výrobcovi alebo distribútorovi hmotnej veci. Pri uplatnení nároku na náhradu škody spôsobenej vadou výrobku musíte preukázať vadu výrobku.

V ktorých prípadoch je výrobca (distribútor) oslobodený od povinnosti niesť zodpovednosť za výrobok?

Výrobca (distribútor) bude oslobodený od svojich povinností týkajúcich sa zodpovednosti za výrobok len vtedy, ak to dokáže:

 

nevyrobila Výrobok alebo ho neuviedla na trh v rámci svojej obchodnej činnosti, alebo

podľa súčasného stavu techniky nebola vada zistiteľná v čase uvedenia Výrobku na trh, alebo


 vada Výrobku vyplýva z uplatňovania zákonov alebo regulačných ustanovení predpísaných úradmi.

 

Výrobca (distribútor) musí preukázať len jednu z uvedených príčin.

Upozorňujeme, že na základe tej istej chyby nemôžete súčasne uplatniť nárok na implicitnú záruku a nárok na zodpovednosť za výrobok. V prípade úspešne uplatneného nároku z implicitnej záruky však môžete uplatniť svoj nárok zo zodpovednosti za výrobok voči výrobcovi, pokiaľ ide o vymenený Výrobok alebo jeho opravené časti.

Záruka

V ktorých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva?

Podľa nariadenia vlády č. 151/2003 (IX.22.) o povinnej záruke na určitý tovar dlhodobej spotreby má predávajúci záručnú povinnosť, pokiaľ ide o predaj nového tovaru dlhodobej spotreby uvedeného v prílohe č. 1 tohto nariadenia (napr. technický tovar, náradie, stroje), ako aj jeho príslušenstvo a súčasti v rozsahu tam uvedenom (ďalej na účely tejto časti spoločne označované ako spotrebný tovar).

Práva vyplývajúce zo záruky možno uplatniť záručným listom, ktorý nemôže byť podmienený vrátením otvoreného obalu spotrebného výrobku spotrebiteľom. Záručný list v prípade jeho nesprístupnenia spotrebiteľovi, uzavretie zmluvy je preukázané, je potrebné považovať, ak doklad potvrdzujúci zaplatenie odplaty - pokiaľ ide o všeobecnú faktúru o predaji alebo doklad vystavený podľa zákona

- predložené spotrebiteľom. V takom prípade možno práva vyplývajúce zo záruky uplatniť na základe potvrdenia o zaplatení odmeny.

Okrem toho môže predávajúci dobrovoľne prevziať záručnú povinnosť, v takom prípade musí kupujúcemu, ktorý spĺňa podmienky spotrebiteľa, poskytnúť záručné vyhlásenie.

Záručný list musí byť spotrebiteľovi k dispozícii na trvanlivom nosiči najneskôr v čase dodania výrobku.

Vyhlásenie o záruke musí obsahovať tieto údaje:

 

 jasné vyhlásenie o tom, že ak je výrobok dodaný s vadami, spotrebiteľ má právo bezplatne uplatniť svoje implicitné záručné práva podľa zákona, pričom tieto práva nebudú zárukou dotknuté

 meno a adresu ručiteľa

 postup, ktorý má spotrebiteľ dodržať pri uplatňovaní nárokov zo záruky

 označenie výrobku, na ktorý sa záruka vzťahuje, a

 podmienky záruky.

 

Aké práva máte na základe povinného ručenia a v akej lehote môžete tieto práva uplatniť? Práva vyplývajúce zo záruky

Na základe práv zo záruky môže kupujúci požadovať opravu alebo výmenu, požadovať zníženie ceny v prípadoch stanovených zákonom alebo v krajnom prípade odstúpiť od zmluvy, ak povinná osoba opravu alebo výmenu nevykonala, alebo takúto povinnosť nesplnila v primeranej lehote s ohľadom na záujem oprávneného, alebo záujem oprávneného na oprave alebo výmene zanikol.

Kupujúci môže podľa svojej voľby uplatniť svoj nárok na opravu priamo v sídle predávajúceho, v ktoromkoľvek mieste podnikania alebo pobočke alebo v servise uvedenom predávajúcim v záručnom liste.

Lehota na uplatnenie nároku

Nároky zo záruky možno uplatniť v záručnej lehote, ktorá je stanovená vo vládnom nariadení 151/2003. (IX. 22.) nasledovné:


  1. jeden rok na tovar, ktorého nákupná cena dosahuje 10 000 HUF, ale nepresahuje 100 000 HUF,
  2. dva roky na tovar, ktorého nákupná cena dosahuje 100 000 HUF, ale nepresahuje 250 000 HUF,
  3. tri roky pre tovar s nákupnou cenou vyššou ako 250 000

 

Nedodržanie vyššie uvedených lehôt má za následok zánik práva na záruku, avšak v prípade opravy spotrebného tovaru sa záručná doba predlžuje o dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže používať Výrobok v súlade s jeho určením v dôsledku vady, a to odo dňa dodania na opravu.

Záručná doba začína plynúť dňom dodania spotrebného tovaru kupujúcemu alebo dňom uvedenia do prevádzky, ak ho vykonal predávajúci alebo jeho zástupca.

Ak kupujúci nechá uviesť spotrebný tovar do prevádzky po viac ako šiestich mesiacoch od dodania, dňom začiatku plynutia záručnej doby je deň dodania.

Pravidlá vybavovania žiadostí o záruku

Pri zabezpečovaní opravy sa predávajúci snaží vykonať opravu do 15 dní. Lehota na vykonanie opravy začína plynúť dňom prevzatia spotrebného tovaru do opravy.

Ak trvanie opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o predpokladanom trvaní opravy alebo výmeny.

Ak predávajúci pri prvej oprave spotrebného tovaru počas záručnej doby zistí, že spotrebný tovar nemožno opraviť, je povinný spotrebný tovar vymeniť do ôsmich dní, ak kupujúci neurčí inak. Ak výmena spotrebného tovaru nie je možná, predávajúci je povinný do ôsmich dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu uvedenú na doklade potvrdzujúcom zaplatenie odplaty za spotrebný tovar - faktúre alebo pokladničnom doklade vystavenom v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty - predloženom spotrebiteľom.

Prijatím VOP kupujúci zároveň súhlasí s tým, aby mu boli potrebné informácie poskytnuté elektronicky alebo iným spôsobom vhodným na preukázanie prijatia informácií kupujúcim.

Ak predávajúci nemôže opraviť spotrebný tovar do 30 dní:

 

 oprava sa môže vykonať v dlhšej lehote, ak s tým kupujúci súhlasí, alebo

 ak kupujúci nesúhlasí s vykonaním opravy v dlhšej lehote alebo ak kupujúci v tejto súvislosti neurobil žiadne vyhlásenie, spotrebný tovar sa musí vymeniť do ôsmich dní od neúspešného uplynutia tridsaťdňovej lehoty, alebo

 ak kupujúci nesúhlasí s vykonaním opravy v dlhšej lehote alebo sa k tomu nevyjadril, ale ani výmena spotrebného tovaru nie je možná, potom sa kupujúcemu vráti kúpna cena uvedená na faktúre alebo potvrdení o prevzatí spotrebného tovaru do ôsmich dní od neúspešného uplynutia tridsaťdňovej lehoty.

 

Ak je spotrebný tovar chybný po štvrtýkrát, kupujúci má právo na:

 

 reklamovať opravu u predávajúceho, alebo

 namiesto uplatnenia nároku na opravu požiadať predávajúceho o primerané zníženie kúpnej ceny podľa článku 6:159 ods. 2 písm. b) zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku Maďarska, alebo

  namiesto uplatnenia nároku na opravu opraviť spotrebný tovar alebo ho dať opraviť na náklady predávajúceho podľa článku 6:159 ods. 2 písm. b) zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku Maďarska, alebo

 ak kupujúci tieto práva (oprava, zníženie ceny, oprava spotrebného tovaru) neuplatnil alebo sa k tomu nevyjadril, spotrebný tovar sa do ôsmich dní vymení, alebo ak výmena spotrebného tovaru nie je možná, vráti sa kupujúcemu do ôsmich dní kúpna cena uvedená na faktúre alebo potvrdení o prevzatí spotrebného tovaru.

 

Spotrebný tovar v rozsahu povinnej záruky podľa vládneho nariadenia 151/2003, ktorý je inštalovaný s pevným pripojením, ťažší ako 10 kg alebo ktorý nemožno prepravovať ako príručnú batožinu vo verejnej doprave


doprava musí byť opravená, s výnimkou vozidiel, v mieste ich prevádzky. Ak opravu nemožno vykonať v mieste prevádzky, podnik alebo v prípade reklamácie uplatnenej priamo v servise, servis zabezpečí demontáž a montáž, ako aj doručenie a vrátenie spotrebného tovaru.

Výnimky zo záruky

Ustanovenia tohto dokumentu pod názvom "Pravidlá vybavovania záručných reklamácií" sa nevzťahujú na elektrobicykle, elektrické skútre, štvorkolky, motocykle, mopedy, autá, karavany, obytné vozidlá, obytné vozidlá s prívesom, prívesy a motorové člny.

Aj v prípade týchto výrobkov je však predávajúci povinný usilovať sa o vybavenie reklamácie opravy do 15 dní.

Ak trvanie opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o predpokladanom trvaní opravy alebo výmeny.

Aký je vzťah medzi zárukou a inými záručnými právami?

Práva na záruku existujú popri právach na záruku (zodpovednosť za výrobok a implicitná záruka), avšak základný rozdiel medzi všeobecnými právami na záruku a zárukou spočíva v tom, že dôkazné bremeno je v prípade záruky priaznivejšie pre spotrebiteľa.

Dobrovoľný záručný záväzok predávajúceho počas povinnej záručnej lehoty nesmie obsahovať pre spotrebiteľa nevýhodnejšie podmienky, ako sú práva, ktoré sú stanovené pravidlami povinnej záruky. Po tomto termíne však podmienky dobrovoľnej záruky sú voľné možno určiť, avšak záruka nemôže mať vplyv na spotrebiteľa ani v tomto prípade vyplývajú - teda vrátane existencie práv na základe príslušenstva záruky.

Nárok na výmenu do troch pracovných dní

Nárok na výmenu do troch pracovných dní platí aj v prípade nákupu v internetových obchodoch. Nárok na výmenu do troch pracovných dní možno uplatniť v prípade nového spotrebného tovaru podľa nariadenia vlády č. 151/2003. (IX. 22.), ktoré predpisuje, že ak osoba uplatní nárok na výmenu do troch pracovných dní, predávajúci má za to, že výrobok bol v čase jeho predaja chybný a bezodkladne výrobok vymení.

V akých prípadoch bude predávajúci oslobodený od svojej záručnej povinnosti?

Predávajúci bude oslobodený od svojej záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina následku nastala až po plnení.

Upozorňujeme, že na základe tej istej vady nemôžete súčasne uplatniť nárok zo záruky a nárok zo záruky alebo nárok zo zodpovednosti za výrobok a nárok zo záruky, ale inak máte nárok na práva vyplývajúce zo záruky bez ohľadu na práva zo záruky.

 

 

Informácie o zodpovednosti za výrobok a implicitnej záruke v súvislosti so zárukou zhody výrobkov v prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi

Všeobecné pravidlá implicitných záručných práv

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, si môže podľa vlastného výberu uplatniť tieto nároky na implicitnú záruku:

Môžete požadovať buď opravu, alebo výmenu, okrem prípadu, keď dodržanie práva na záruku podľa vášho výberu nie je možné alebo by viedlo k neprimeraným výdavkom na strane predávajúceho v porovnaní s alternatívnym prostriedkom nápravy. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o primerané zníženie protiplnenia, môžete vadu odstrániť sami alebo ju dať odstrániť na náklady predávajúceho, alebo v krajnom prípade môžete odstúpiť od zmluvy.

Máte nárok na zmenu, pokiaľ to nebolo odôvodnené alebo nevyhnutné v dôsledku konania predávajúceho.


V prípade použitých výrobkov sa práva na záruku a garanciu odchyľujú od všeobecných pravidiel. Chybné plnenie sa môže vyskytnúť aj v prípade použitých Výrobkov, ale zohľadňujú sa okolnosti, na základe ktorých mohol spotrebiteľ očakávať výskyt určitých chýb. V dôsledku zastarávania sa výskyt určitých chýb stáva čoraz častejším, v dôsledku čoho nemožno očakávať, že použitý Výrobok môže mať rovnakú kvalitu ako novo zakúpený Výrobok. Kupujúci si preto môže uplatniť svoje práva zo záruky len v súvislosti s nedostatkami mimo vád, ktoré vyplývajú z povahy použitého Výrobku a ktoré vznikli bez ohľadu na túto povahu. Ak je použitý Výrobok chybný a Kupujúci, ktorý spĺňa podmienky spotrebiteľa, dostal pri kúpe informácie o tejto chybe, Poskytovateľ služieb nenesie zodpovednosť, pokiaľ ide o túto chybu.

V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je lehota na uplatnenie nárokov z implicitnej záruky 1 rok a začína plynúť dňom plnenia (dodania).

Zodpovednosť za výrobok a záruka

Práva zo zodpovednosti za výrobok a práva vyplývajúce z povinnej záruky majú len kupujúci, ktorí spĺňajú podmienky spotrebiteľov.

Ak predávajúci poskytuje na výrobok dobrovoľnú záruku, uvedie to osobitne pri kúpe výrobku.

Ak výrobca poskytuje záruku výrobcu, ktorá sa vzťahuje aj na kupujúcich, ktorí sa nepovažujú za spotrebiteľov, potom možno takéto nároky uplatniť priamo voči výrobcovi.