MEGA SALE - 10-20-30%

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doprava zdarma

    pri nákupe nad 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

Šokujúce slová šéfa McLarenu: Nikto by v Baku neporazil Norrisa!

Šokujúce slová šéfa McLarenu: Nikto by v Baku neporazil Norrisa!

Tím FansBRANDS® |

V poslednom období sa veľa diskutuje o forme tímu McLaren a jeho jazdcoch v aktuálnej sezóne Formuly 1. Azda najsilnejšou témou minulotýždňového Veľkej ceny Azerbajdžanu boli obmedzené možnosti, ktorými Lando Norris disponoval v kokpite monopostu papájovej stajne. Vedúci tímu Andrea Stella nedávno uviedol, že v Azerbajdžane by žiadny iný pilot nedokázal získať viac bodov než Norris za daných okolností – a jeho slová stoja za hlbšiu analýzu, najmä ak sa pozrieme na technický a strategický vývoj McLarenu.

McLaren od začiatku sezóny otvorene priznáva, že ich pôvodná koncepcia monopostu MCL60 nesplnila očakávania ešte pred začiatkom ročníka. Prednosť dostali riešenia, ktoré mali tímu pomôcť čo najskôr dorovnať stratu na súperov. Prvé podstatné vylepšenia mali byť nasadené práve v Baku, no zlepšenie bolo skôr inkrementálne než revolučné. Lando Norris i jeho tímový kolega Oscar Piastri museli jazdiť na hranici možností stroja, čo sa odrazilo aj na konečných výsledkoch.

Andrea Stella po pretekoch jednoznačne podporil Norrisa, pričom zdôraznil, že britský jazdec v Azerbajdžane získal maximum z dostupného balíka. McLaren sa v pretekárskom tempe síce držal okolo stredu štartového poľa, no veľké rozdiely medzi jednotlivými tímami znamenali, že o vyššie priečky bojovalo len pár vyvolených. Norrisovu jazdu možno označiť za bezchybnú – výhodu získal aj vďaka chytrému manažmentu pneumatík a správnej voľbe stratégie v rámci kolízií a aktivácie Safety Caru.

FansBrands Formula 1 obchod

V strede poľa je totiž častokrát rozhodujúci každý detail. Aj keď sa McLarenu podarilo dostať oboch pilotov do druhej časti kvalifikácie, počas pretekov bojovali takmer non-stop s Alpine, Haasom, ale aj s AlphaTauri. Výrazné predbiehanie alebo agresívna stratégia by v Baku na úzkej mestskej trati znamenali skôr riziko než príležitosť na zisk pozícií. Práve tu do popredia vystúpili Norrisove skúsenosti a rozvaha, ktoré mu umožnili vyťažiť maximum bez zbytočných chýb či rizika kontaktu.

Veľkým témou celého víkendu bola aj otázka nasadenia nových dielov a ich dopadu na výkonnosť monopostu. Hoci upgrade balíček poskytol menšie zlepšenie, stále nestačil na to, aby sa McLaren dokázal pravidelne pohybovať medzi najlepšou šesticou. Konkurencia v strede poľa sa navyše výrazne vyrovnala, čo znamená, že rozdiel medzi bodovanými a nebodovanými pozíciami často predstavuje len niekoľko desatín sekundy na kolo a záleží aj na maličkostiach v nastavení monopostu.

Niektorí experti a fanúšikovia po pretekoch tvrdili, že Norris mohol byť pri agresívnejšom prístupe úspešnejší, no samotné dáta z telemetrie dávajú za pravdu tímovému šéfovi. Strategické rozhodnutia boli v zmysle dostupných možností optimálne a Norris naplno využil všetky príležitosti, ktoré sa mu naskytli – bez zbytočného hazardu s bodmi, ktoré sú pri aktuálnej vyrovnanosti stredného poľa kľúčové.

Je preto dôležité, aby fanúšikovia vnímali Norrisove výkony v širšom kontexte a ocenili jeho konzistenciu i schopnosť zbierať body aj v ťažkých podmienkach. Každý získaný bod môže na konci sezóny zohrať výraznú rolu v boji o pohárové umiestnenia pre McLaren, ktorý zároveň pilne pracuje na ďalších vylepšeniach. Očakáva sa, že hlavný upgrade príde už čoskoro, takže Norris a Piastri budú mať možnosť zabojovať nielen v strede poľa, ale možno aj proti najväčším menám na čele Formuly 1.