Sezóna Formuly 1 v roku 2024 prináša veľké očakávania a dramatické zvraty, pričom mnohí fanúšikovia upierali zrak na tím Red Bull Racing a jeho šampióna Maxa Verstappena. Dominancia z predchádzajúcich sezón bola v úvode tohto ročníka vážne spochybnená sériou komplikácií a silnejúcou konkurenciou. Výkonnosť monopostu RB20 sa ukázala byť síce stabilná, no ďaleko od nedotknuteľnosti, ktorú sme videli v minulých rokoch. V paddocku i medzi fanúšikmi sa začali šíriť špekulácie: je Red Bull stále favoritom na titul?
Max Verstappen, trojnásobný majster sveta, priznal, že aj jeho sužovali pochybnosti v momente, keď sa tím ocitol pod tlakom. "Je prirodzené, že keď sa veci nevyvíjajú ako zvyčajne, začnete rozmýšľať, či dokážeme všetko opäť otočiť v náš prospech," priznal Verstappen. Verstappenov otvorený pohľad na situáciu uvádza do sveta F1 dávku úprimnej ľudskosti, ktorú fanúšikovia často ocenia – aj šampióni cítia tlak, keď sa karta otáča.
Začiatok sezóny 2024 sprevádzali určité technické ťažkosti a zaváhania v strategických rozhodnutiach tímu. Zatiaľ čo v minulosti bol Red Bull pravidelne jasne na čele pelotónu, tentokrát sa vpredu ocitli aj Mercedes a McLaren. Lando Norris a Lewis Hamilton v niektorých pretekoch viedli, čo ukazuje, že pole sa výrazne zblížilo. Red Bull musel riešiť nielen zlepšenia v oblasti aerodynamiky, ale aj otázky ohľadom nastavenia monopostu na rôznych typoch tratí.

Napriek týmto problémom je Verstappen známy svojou pracovitosťou a odhodlaním – vlastnosti, ktoré často chýbajú aj veľmi talentovaným jazdcom. Spolu s tímom inžinierov detailne analyzoval telemetriu a hľadal spôsoby, ako dostať monopost späť na čelo. Podľa zákulisných informácií Red Bull investoval ešte väčšie úsilie do experimentovania s nastaveniami a nový balík vylepšení predviedol už na niekoľkých posledných veľkých cenách jasný progres.
Kľúčovú úlohu zohrala komunikácia medzi Verstappenom a šéfinžinierom Gianpierrom Lambiasem. Spätná väzba jazdca bola neoceniteľná pri dolaďovaní kontrolovaných oblastí, ktoré sa týkali najmä trakcie a správania monopostu v rýchlych zákrutách. Verstappen navyše často zdôrazňuje, že za úspechom stojí nielen technika a štruktúra Red Bullu, ale aj jedinečná atmosféra a tímová súdržnosť, akú dokážu vytvoriť iba najlepšie stajne.
Ako sám Verstappen priznal, skúsenosti z predchádzajúcich turbulentných období v F1 ho naučili byť trpezlivým a nevzdávať sa pod tlakom. Je to podľa neho práve tímový duch a vzájomná dôvera, ktoré v kritických momentoch rozhodujú o úspechu či zlyhaní. "Vždy verím v tím, s ktorým pracujem. Každá fáza, kde sa veci nevyvíjajú ideálne, nás vie posilniť, pokiaľ všetci ťaháme za jeden povraz," uviedol Verstappen.
Ako sa ukazuje, Red Bull sa opäť úspešne dvíha z menšej krízy. Nielen Verstappen, ale aj Sergio Pérez preukázali, že vedia zabojovať o víťazstvá aj v náročnejšie rozloženej sezóne. S postupnými vývojovými balíkmi a užšou spoluprácou naprieč celým tímom sa Rakúska stajňa stáva opäť veľmi ťažko zdolateľným protihráčom.
Pre fanúšikov a odborníkov to znamená jediné – tesnejšie a napínavejšie preteky, kde neexistujú automatickí víťazi. Red Bull je síce stále silný, no Formula 1 opäť potvrdzuje svoju krásu v nepredvídateľnosti a neustálom hľadaní výnimočných výkonov. Verstappen a jeho team ukázali, že aj najväčší šampióni sa neboja zahlásiť otázku: "Dokážeme to ešte otočiť?" A to je pre svet F1 len dobre.