🏁 Nasledujúci víkend F1: Veľká cena Imola ZAUJÍMA MA ! 👈

💥 AKCIA 20%-30%-40% - POZRIEM SI ! 👈

🔥 Novinky - Pozriem si všetky ! 👈

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doručenie zdarma

    Viac ako 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

Šok! Cadillac otestuje F1 auto konkurencie pred veľkým debutom

Šok! Cadillac otestuje F1 auto konkurencie pred veľkým debutom

Tím FansBRANDS® |

Americká automobilová značka Cadillac mieri do Formuly 1 a pripravuje sa na svoj debut v roku 2026. Ich vstup predstavuje jednu z najväčších noviniek v moderných dejinách šampionátu. Toto odhodlanie potvrdené nedávnymi správami podčiarkuje, že Cadillac nenecháva nič na náhodu – už čoskoro budú mať možnosť testovať skutočný F1 monopost, hoci zatiaľ od rivalov. Tento krok je jedinečný v histórii severoamerických automobiliek vo Formule 1 a približuje Cadillac k skutočnému súťažnému prostrediu ešte pred oficiálnym štartom ich vlastného tímu a auta.

Projekt vzniká v spolupráci s Andretti Global, pričom značka Cadillac bude technickým a marketingovým pilierom tejto zostavy. Hoci ich vstup do šampionátu ešte čaká finálne potvrdenie zo strany Liberty Media a samotnej F1, Cadillac už demonštruje vážnosť svojich plánov. Testovanie monopostu od renomovaného súčasného tímu F1, ktorého meno zatiaľ nie je verejné, poskytne inžinierom a jazdcom Cadillacu neoceniteľné poznatky o správaní najmodernejších pretekárskych vozidiel. Výsledky zozbierané počas tohto testu budú aplikované na vývoj ich revolučného vlastného monopostu pre 2026.

Skúšky monopostu od iného tímu predstavujú vynikajúcu príležitosť pre tím Andretti-Cadillac zorientovať sa v prostredí Formuly 1, z historického aj technologického hľadiska. Jazdci a technici získajú referenčné body voči konkurencii, lepšie porozumejú procesom okolo prípravy šasi, náročnosti boja s pneumatikami či aerodynamickým výzvam. Navyše, umožnia tímu optimalizovať pracovné prostredie ešte predtým, ako do súťaže vstúpi s vlastným vozidlom postaveným pod novými pravidlami pre rok 2026.

FansBRANDS Formula 1

Pripomeňme si, že od roku 2026 vstúpia do platnosti nové technické predpisy, ktoré dramaticky menia architektúru pohonných jednotiek. Okrem využitia vyššieho podielu elektrickej energie budú musieť tímy zvládnuť aj obmedzenia v oblasti palív a efektivity. Pre Cadillac to znamená dvojitú výzvu: okrem zvládnutia samotného šampionátu pripraviť IE nové hybridné pohonné jednotky spoločne s partnermi. Už teraz sa však ukazuje, že Cadillac považuje F1 za stredobod svojej globálnej stratégie. Investície do nového výskumno-vývojového centra a manažérsky tím s bohatými skúsenosťami potvrdzujú, že americký tím neberie projekt len ako marketingový ťah.

Formulové kulisy sa menia – po nedávnych vstupoch Audi (v spolupráci so Sauberom od 2026) a Partnerských snahách Fordu so stajňou Red Bull, je príchod Cadillacu ďalším dôkazom rastúcej atraktivity najprestížnejšej motoršportovej platformy. Vstupuje totiž značka, ktorá bola v minulosti synonymom luxusu a komfortu, no teraz sa snaží preraziť aj medzi pretekárskou elitou. S Andretti Global majú na dosah kombináciu amerického know-how so skúsenosťou z európskych okruhov – a napodobniť úspech Mercedesu alebo Ferrari bude pre nich výzvou, ale i možným prekvapením.

Slovenskí fanúšikovia Formuly 1 budú mať o čom diskutovať – nie je bežné, aby nové tímy dostali šancu dôkladne vyskúšať technológiu svojich súperov ešte pred debutom. Ak sa Cadillac a Andretti skutočne postavia na štart v roku 2026, rozprúdime na okruhoch i v garážach mladú rivalitu, ktorá môže posunúť šport aj technologický vývoj v F1 opäť o úroveň vyššie. Ako rýchlo dokážu zúročiť svoje skúsenosti a kontakty, ukáže až prvý test a ostrý ročník. No už dnes vieme, že Formulu 1 čakajú veľké zmeny – a Cadillac bude ich súčasťou.