Formula 1 nie je len o rýchlosti a technike jazdcov, ale aj o nesmierne presných pravidlách, kde každé porušenie môže dramaticky ovplyvniť výsledky. Dôkazom toho je nedávna diskvalifikácia dvoch jazdcov McLarenu – Landa Norrisa a Oscara Piastriho – po veľkej cene v Las Vegas. Tento incident rozvíril diskusiu medzi fanúšikmi i odborníkmi na tému technických pravidiel a ich vplyvu na konečné poradie v šampionáte.
Po napínavých pretekoch, v ktorých obaja jazdci tímu McLaren predviedli kvalitné výkony, prišla nečakaná správa: technická komisária FIA zistila nezrovnalosti v oblasti opotrebenia podlahy na monopostoch MCL60. V pravidlách je jasne stanovené, aké množstvo materiálu na klznej doske (tzv. skid block) musí zostať po pretekoch, aby monopost splnil požiadavky na svetlú výšku. Bohužiaľ, oba McLareny túto podmienku nesplnili, čo viedlo automaticky k vylúčeniu z výsledkovej listiny.
Táto diskvalifikácia bola pre McLaren obrovskou ranou, pretože tím v súčasnosti bojuje o cenné body v Pohári konštruktérov. O to viac, že Lando Norris mal na konte ďalšie silné umiestnenie a Oscar Piastri patril medzi najrýchlejších nováčikov celej sezóny. Tieto body mohli znamenať značný posun v celkovom hodnotení, no pravidlá sú neúprosné.
Podobné diskvalifikácie nie sú v histórii Formuly 1 ničím výnimočným, avšak vždy vyvolajú polemiku o tom, do akej miery majú byť pravidlá prísne vynucované, či by sa nemala zohľadniť aj úroveň opotrebenia v dôsledku fyzicky náročných mestských okruhov, akým je práve Las Vegas. Tento okruh so svojimi hrboľatými rovinkami a veľkými prevýšeniami kladie na monoposty extrémnu záťaž a často má za následok intenzívnejšie opotrebenie niektorých komponentov.
Napriek tomu technická komisária zdôraznila, že pravidlá sú rovnaké pre každého a ich kontrola je založená na objektívnych zisteniach. Tím McLaren s rozhodnutím FIA súhlasil a priznal, že výnimočné podmienky v Las Vegas a nastavenie monopostov vzhľadom na predpokladaný vývoj trate prispeli k nešťastnému výsledku kontroly. Výsledky tak neboli spochybňované protestom, čo svedčí o profesionalite tímu aj jazdcov.
Pre fanúšikov Formuly 1 však táto udalosť znamená dramatickú zmenu vo výsledkovej listine. Bodové zisky súperov stúpajú, čo ovplyvňuje boje v strede poľa šampionátu. Zároveň sa zvyšuje tlak na inžinierov a športových riaditeľov, aby našli ideálny kompromis medzi výkonom, bezpečnostnými normami a opotrebením. Napínavosť pred rozhodujúcimi pretekmi sezóny tak rastie.
Diskvalifikácie kvôli technickým prehreškom pripomínajú, že F1 je aj o detailoch. Každý tím musí optimalizovať svoj monopost na hranici pravidiel, no posledné slovo majú vždy merania komisárov. Pre McLaren je to tvrdá lekcia, ktorá však môže prispieť k ešte väčšej motivácii bojovať o vrchol v nasledujúcich pretekoch. Fanúšikovia tak môžu očakávať ešte napínavejší záver sezóny, kde pôjde o každý detail a bod.