Veľká cena Kanady v Montreale opäť potvrdila, že súčasná éra Formule 1 vie prekvapiť aj najskalnejších fanúšikov. V daždivých a meniacich sa podmienkach nám jazdci pripravili svieži kokteil strateégií, zručností a emócií. Najväčšou otázkou podujatia však bolo, či Lando Norris mal na to, aby skutočne súťažil s Maxom Verstappenom o samotné víťazstvo. Výsledky na prvý pohľad hovoria jasne, no reálne tempo a okolnosti ponúkajú oveľa pútavejší príbeh.
Lando Norris v McLarene predviedol vynikajúcu jazdu najmä na začiatku pretekov – keď trať zostávala mokrá a jazdci bojovali s nepredvídateľným gripom. McLaren aj Norris samotný stúpali v priamom súboji s Red Bullom a Ferrari, pričom Norris sa v určitých momentoch dokázal dostať do vedenia pretekov. Práve konzistentnosť a cit pre správny okamih výmeny pneumatík boli hlavnými tromfami mladého Brita.
Rozhodujúci moment však prišiel v momente, keď na trať vyšiel Safety Car. Norris, v tej chvíli vedúci, síce ostal na mokrých pneumatikách ešte jedno kolo, ale toto rozhodnutie ho stálo drahocenný čas na vjazde do boxov. Verstappen bol rýchlejší, keďže bezpečnostné auto pre neho prišlo v oveľa výhodnejší moment. Tu sa ukázala zradnosť premenlivých podmienok a stratégia Red Bullu bola v tomto momente o krok popredu.

Ak analyzujeme čisté pretekové tempo, Norris mal v rukách naozaj sľubnú rýchlosť. V úsekoch, kedy bola trať vlhká, predvádzal najlepší grip na stredne mokrých pneumatikách a vytváral si mierny náskok. Niektoré jeho kolá boli až o sekundu rýchlejšie ako tempo Verstappena, no kľúčom bola konzistencia – keď sa trať začala vysúšať a podmienky sa menili každým kolom, rozdiely sa stierali. Práve v tejto fáze mohol Norris teoreticky vytvoriť rozhodujúci náskok, keby bola stratégia McLarenu ešte precíznejšia a vjazd do boxov okamžitý.
V druhej polovici pretekov, keď piloti prešli na suché pneumatiky, sa karty obrátili v prospech Red Bullu. Verstappen opäť využil svoje tradičné prednosti – fantastickú extrakciu výkonu na stredne tvrdých zmesiach a výbornú kontrolu tempa pod tlakom. Norris v závere síce tlačil, ale Verstappen už nepustil svoju pozíciu a McLaren sa musel uspokojiť s druhým miestom.
Z pohľadu stratégov je kanadská Veľká cena ukážkou, ako aj najmenšie rozhodnutia môžu zásadne ovplyvniť výsledok. Norris a jeho tím predviedli, že majú na to, aby ohrozili Red Bull aj Verstappena, no tentokrát rozhodol jediný moment váhania. Vzhľadom na narastajúce výkonnostné zlepšenia McLarenu je však viac než isté, že v ďalších pretekoch budú ešte hlasnejším tŕňom v päte neohrozených majstrov z Milton Keynes.
Pre slovenských fanúšikov Formuly 1 je to jasný signál – McLaren je späť medzi elitou a boje o víťazstvá budú ešte napínavejšie. Norris dokazuje, že má nielen talent, ale aj schopnosť jazdiť pod tlakom a využívať každú príležitosť naplno. Ak bude tím schopný lepšie reagovať na meniacich sa podmienky a optimalizovať stratégie, môžeme očakávať ešte dramatickejšie víkendy. Kým Red Bull dominuje, konkurencia nespí – a aj Verstappen občas cíti dych súpera na chrbte.