MEGA SALE - 10-20-30%

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doprava zdarma

    pri nákupe nad 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

Gasly a Colapinto v kríze? Prekvapivé priznanie pred Azerbajdžanom!

Gasly a Colapinto v kríze? Prekvapivé priznanie pred Azerbajdžanom!

Tím FansBRANDS® |

Tím Alpine za sebou nemá jednoduchý začiatok sezóny Formula 1 a posledný pretek na Veľkej cene Španielska v Barcelone to opäť potvrdil. Francúzska stajňa, ktorú reprezentujú Pierre Gasly a mladý argentínsky talent Franco Colapinto, nedokázala vo vysoko konkurencieschopnom poli nájsť správne tempo a sťažovala sa na nedostatok výkonu už od prvých tréningov. Aj keď tím počas víkendu neustále pracoval na vylepšeniach monopostu a optimalizácii nastavení, výsledky zostali za očakávaniami fanúšikov i vedenia tímu.

Pierre Gasly, ktorý sa v tíme Alpine snaží nájsť stabilitu a dôslednú výkonnosť, priznal po pretekoch, že víkend bol celkovo nesmierne náročný. „Od prvého výjazdu na trať sme bojovali nielen s úchopom pneumatík, ale aj s rovnováhou monopostu,“ povedal Gasly. Znateľné chýbali rýchlosti na rovinkách, čo znamenalo stratu cenných sekúnd v každom kole. Gasly, ktorému je španielska trať blízka, však odmieta hádzať flintu do žita a už sa pozerá dopredu, kde na Alpine čaká priaznivejšia mestská trať v Baku.

Nováčik v kráľovnej motoršportu, Franco Colapinto, ktorý sa ešte len rozkukáva vo svete Formuly 1, neočakával jednoduchý prechod medzi elitnú dvanástku tímov. V Barcelone sa usiloval čo najviac naučiť, analyzoval údaje a úzko spolupracoval s inžiniermi. „Je to veľká výzva, ale zároveň skvelá skúsenosť. Verím, že výsledky sa dostavia, ak budeme takto pokračovať,“ povedal odhodlane.

FansBRANDS - Formula 1 obchod

Alpine má už v tejto sezóne za sebou viacero náročných momentov, no inžiniersky tím sa sústredí na detaily, ktoré by mohli zlepšiť výkonnosť auta. V Barcelone sa ukázalo, že hlavnými slabinami sú nedostatok aerodynamickej efektivity a prílišná opotrebenosť pneumatík počas dlhších jázd. Automaticky to znamená, že v porovnaní s konkurenciou, ako sú McLaren, Aston Martin či Mercedes, Alpine stráca najmä v rýchlych sekciách a na cieľovej rovinke. Ani nová špecifikácia zadného krídla nepriniesla očakávané zlepšenie, a tak už vedenie tímu otvorene priznáva, že je potrebné zásadné prepracovanie monopostu do nasledujúcich pretekov.

Fanúšikovia si však môžu pamätať, že mestský okruh v Baku častokrát priniesol nečakané zvraty a správna stratégia, prípadne šťastie s bezpečnostným vozom, môžu zamiešať poradím. Gasly už v minulosti na mestských tratiach ukázal, že vie riskovať a využiť osobitý charakter trate s dlhými rovinkami a úzkymi zákrutami.

Colapinto má príležitosť ukázať svoj potenciál a nadviazať na výsledky z juniorských sérií, kde bol známy svojou agresivitou, avšak tiež rozvahou pri dôležitých momentoch. V tíme panuje pevná viera, že mladý jazdec sa bude postupne zlepšovať a v druhom polčase sezóny prídu lepšie umiestnenia.

V tábore Alpine aktuálne panuje odhodlanie nevzdávať sa. Priebežné výsledky síce neodzrkadľujú obrovské úsilie mechanikov a inžinierov, no ako sa ukazuje, Formula 1 vie byť nevyspytateľná. Zmeny v technických pravidlách, vývoj aerodynamických balíkov a pohonné jednotky stále ponúkajú priestor na zlepšenia.

Pred Baku je preto v tíme cítiť opatrný optimizmus, že by práve mestská trať v Azerbajdžane mohla byť zlomovým bodom sezóny. Ak sa podarí dobre nastaviť auto na dlhé rovinky a vyťažiť maximum z príležitostí, Alpine by sa mohol opäť priblížiť ku stredopoliu. Fanúšikovia aj vedenie teda veria, že skúsenosti Gaslyho a potenciál Colapinta prinesú tíme prvé skutočné body sezóny a vrátia tím do boja o prestížne miesta v Pohári konštruktérov.