Sezóna 2025 bola pre tím Alpine vo Formule 1 plná obratov, nečakaných zvratov a tvrdých lekcií z neúprosnej konkurencie. Tím s francúzskymi koreňmi sa snažil presadiť v ostro sledovanej strednej časti poľa a potvrdiť ambície, ktoré si kládol už pred začiatkom ročníka. Výsledky však často zaostávali za očakávaniami fanúšikov aj vedenia, čo vyvolalo otázky o interných zmenách a budúcnosti samotnej stajne.
Jedným z najzásadnejších faktorov sezóny bolo zloženie jazdeckej dvojice – skúsený Esteban Ocon a talentovaný Pierre Gasly. Obaja Francúzi čelili nielen tlaku výsledkov, ale aj silnej internej rivalite, ktorá mala vplyv na atmosféru v garáži aj stratégiu tímu. Technické novinky, ktoré Alpine predstavoval počas roka, nedokázali plne vyrovnať stratu na tradičnú špičku a často sa javili skôr ako reakcia na aktuálnu situáciu, než premyslená evolúcia auta.
Najlepším momentom sezóny možno nazvať veľkú cenu v Singapure, kde si Alpine pripísal prekvapujúci výsledok v top 5. Dynamika tímu v týchto pretekoch ukázala, čo tím skutočne dokáže, ak sa všetko spojí: správna stratégia, výborné výkony jazdcov a plne funkčná technika. Napriek tomu však nastali aj kritické chvíle, kedy vypadnutia a chybné rozhodnutia ukrajovali cenné body.
Sezónu ovplyvnili najmä technické problémy s pohonnou jednotkou, ktoré priamo viedli k predčasným koncom pretekov v Monaku a Kanade. Tlak na inžiniersky tím rástol a fanúšikovia boli svedkami opakovaných repasácií agregátov v nádeji, že sa podarí eliminovať slabé miesta. Napriek týmto komplikáciám si mechanici a stratégovia zaslúžia uznanie za bojovnosť a odhodlanie, ktoré sprevádzali ich prácu celú sezónu.
Rozruch spôsobilo aj rozhodovanie okolo budúcnosti jazdcov. Pierre Gasly otvorene komunikoval spokojnosť aj frustráciu – pozitívne hodnotil svoje individuálne výkony, no nebál sa kritiky smerom k tímovému pokroku. Naproti tomu Esteban Ocon pôsobil vyrovnane, aj keď ho niekoľko incidentov na trati stálo lepšie umiestnenie v šampionáte. Medzi oboma pilotmi vznikol napätý, no produktívny vzťah, ktorý často prekladal tímový úspech nad osobné ambície.
Pozoruhodne sa darilo aj tímovému krídlu vo vývoji aerodynamiky. Alpine vsadil na agresívnejší zadný difúzor a nové krídla, ktoré mali znížiť odpor a zvýšiť prítlak. Tieto inovácie síce priniesli mierne zlepšenia v rýchlosti na rovinkách, no zaostávali v porovnaní s konkurenciou Mercedes či McLaren – práve v oblasti konzistencie a ovládania monopostu. Rozhodujúce body prišli najmä na mestských tratiach, kde sa silné stránky auta dokázali aspoň dočasne prejaviť.
Fanúšikovia Alpinu tak žili v napätí od pretekov k pretekom a dúfali, že stabilnejšie jazdecké výkony a menší počet technických problémov prinesú v ďalšej sezóne príležitosť posunúť sa v tabuľke vyššie. Tím zároveň začal posilňovať svoju technickú základňu a investovať do vývoja infraštruktúry v Enstone, čo by v krátkej budúcnosti mohlo priniesť ovocie. Otázkou do ďalších mesiacov zostáva vyváženie medzi investíciou do auta, rozpočtovými obmedzeniami FIA a udržaním dvoch silných jazdcov, ktorí budú ochotní pokračovať v spoločnom tímovom úsilí.
Alpine predviedol, že potenciál má a so správne nastavenou stratégiou, podporenou motivovaným tímom, sa môže opäť vrátiť na výslnie stredného poľa. Fanúšikovia by preto mali skutočne sledovať, ako sa bude vyvíjať odvaha, inovácie a tradicionalita značky, ktorá má vo svete Formuly 1 už pevné miesto.