Veľká cena Mexika, ktorá sa konala na slávnom okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez, opäť ponúkla fanúšikom Formuly 1 napínavé momenty, množstvo prekvapení aj zmeny v poradí šampionátu. Jednotlivé tímy predviedli svoju maximálnu pripravenosť v náročných podmienkach vysoko nad morom a nenechali nikoho na pochybách, že boj o majstrovský titul bude pokračovať vo vysokom tempe až do posledného kola sezóny.
Najväčšou pozornosťou sa tentoraz pýšil Lando Norris, ktorý predviedol famózny výkon a vrátil sa na čelo jazdeckého šampionátu. Po skvelých strategických rozhodnutiach McLarenu, odvážnych manévroch a konzistentnej jazde Norris ukázal, že je pripravený bojovať o titul medzi najrýchlejšími pilotmi sveta. Jeho návrat na vrchol hodnotenia jazdcov je jasným signálom ostatným tímom, že McLaren a Norris budú naďalej hroziť a nemienia sa vzdávať v boji o konečný úspech.
Samotné preteky sa začali klasickou záťažou na brzdy a pohonné jednotky, kvôli unikátnej nadmorskej výške, kde má vzduch o 23% nižšiu hustotu než na mori. Pneumatiky tu tiež často trápia extrémny povrch aj rýchlu degradáciu, čo znamenalo, že stratégia bola opäť kľúčovým faktorom. O to viac v súboji medzi McLarenom, Red Bullom a Mercedesom, ktorého monoposty rozdávali poriadne iskry hlavne v prvej polovici pretekov.
Mnohé očakávania sa upierali aj na mexického domáceho miláčika Sergia Péreza, ktorý však smolne doplatil na kolíziu hneď v úvodnom kole. Sklamanie domácich tribún bolo citeľné, no pre fanúšikov Formuly 1 sa tým otvorila možnosť sledovať ďalšie zaujímavé taktické súboje, najmä medzi Norrisom a Verstappenom. Max Verstappen sa opäť snažil potvrdiť svoje kvality, no McLaren a Norris nenechali nič na náhodu a presne načasovanou výmenou pneumatík získali rozhodujúcu výhodu.
Hamilton s Mercedesom sa síce snažili zamiešať kartami, ich stratégia s tvrdšími pneumatikami však tentoraz nevyšla podľa predstáv. Ferrari sa v Mexiku tiež snažilo držať krok s lídrami, no nedokázali nájsť potrebné tempo, aby zásadne zamiešali poradím na stupňoch víťazov. Výkonnostný rozdiel medzi tímami sa opäť ukázal ako rozhodujúci faktor.
Veľmi dôrazné boli tentoraz aj zastávky v boxoch, ktoré sa stali "mini-pretekmi" v pretekoch samotných. Každý jeden detail pri výmene kolies a drobných úpravách monopostu mohol rozhodnúť o úspechu či neúspechu. Tímy tak neustále pracujú na skrátení času strávenom v boxoch a dôslednej príprave mechanikov i jazdcov.
Za zmienku stojí aj výkon Georgea Russella, ktorý dokázal vybojovať hodnotné body pre Mercedes a znova ukázal svoj pretekársky inštinkt. Nestratil sa ani Oscar Piastri z McLarenu, ktorý svojim výkonom pomohol tímu upevniť si pozíciu v Pohári konštruktérov, čo bude kľúčové pre záverečné podujatia roka.
Mexická Grand Prix nám tak opäť pripomenula, že Formula 1 je neustály boj o milisekundy, kde sa o všetkom rozhoduje v priebehu sekúnd a drobných detailoch. Zároveň posielame výzvu všetkým fanúšikom – sledujte nás naďalej, pretože súboje o titul sú v plnom prúde a každé ďalšie preteky môžu poriadne zamiešať kartami v oboch hodnoteniach.