Veľká cena Azerbajdžanu v Baku opäť priniesla napínavý priebeh a dramatické momenty, ktoré potvrdili, prečo je táto mestská trať medzi fanúšikmi Formule 1 taká obľúbená. Okruh so svojimi dlhými rovinkami a úzkymi technickými pasážami pravidelne stavia jazdcov i tímy pred množstvo výziev – a tohto roku tomu nebolo inak. Víťazom sa stal Max Verstappen, čím upevnil svoje postavenie na čele šampionátu, no rozhodne to pre neho nebola jednoduchá jazda.
Už tréningy a kvalifikácia naznačili, že predbiehania a strategických ťahov nebude na mestskom okruhu v Baku nikdy dosť. Piatková kvalifikácia priniesla napätie až do posledných sekúnd, pričom tímy voliľi odvážne nastavenia a gumové stratégie, aby sa čo najlepšie pripravili na premenlivé podmienky – nielen počasie, ale aj trať plná prachu a nečistôt medzi zvodidlami. Aj drobné zaváhanie tu môže znamenať koniec, čo sa nám v pretekoch vskutku ukázalo.
Samotný štart pretekov bol bez väčších incidentov – čo je v Baku nezvyčajné – no všetci favoriti si museli dávať dobrý pozor na riskantné pokusy protivníkov v ostrých šikanách a na nekonečne dlhej cieľovej rovinke. Max Verstappen sa držal na čele, pričom Lando Norris ho v prvých kolách neustále tlačil. Je však známe, že Red Bull má v rukáve vždy niečo navyše a Verstappenove tempo na stredne tvrdých pneumatikách začalo znamenite narastať.

K napínavému priebehu prispeli najmä momenty okolo zastávok v boxoch. Tímy si museli poriadne prepočítať pravý čas na výmenu pneumatík, pretože každé zaváhanie mohlo viesť k pádu do hustej premávky alebo dokonca k risku jazdy v neštandardných podmienkach. Veľký šok prišiel v polovici pretekov, keď Oscar Piastri po kontakte s múrom prišiel o kontrolu nad monopostom a jeho McLaren tvrdo narazil. Napriek silnému nárazu našťastie vyviazol nezranený, no jeho nešťastie zavolalo na trať safety car, čím sa poradie na čele znova zamiešalo.
Práve fáza so safety carom vyzdvihla strategické myslenie najlepších tímov. Verstappen si podržal pozíciu, no za ním sa začalo taktizovať – Ferrari aj Mercedes skúšali alternatívny prístup, no Red Bull preukázal nielen rýchlosť, ale aj mimoriadnu pohotovosť v garážach. George Russell vyťažil maximum a prebojoval sa do najlepšej päťky, pričom Charles Leclerc, jazdiaci s drobnými problémami na vozidle, musel, spokojný len so štvrtým miestom. V záverečných kolách sa rozpútal boj o body medzi stredopoliarom, a každý riskantný manéver mohol mať fatálne následky.
Napokon Verstappen potvrdil, že má v tomto roku nielen skvelý monopost, ale najmä chladnú hlavu v rozhodujúcich momentoch. Lando Norris a Sergio Pérez sa postarali o ďalšie pódiové miesta, čím znova potvrdili vysoké ambície svojich tímov v prebiehajúcej sezóne. Pre Piastriho i jeho tím je Baku síce sklamaním, no odvaha a agresívny prístup mu určite prinesú ešte niekoľko silných výsledkov do budúcna.
Po tejto dramatickej veľkej cene je isté, že šampionát zostáva krásne otvorený. Baku opäť raz ukázalo, že každé preteky dokážu zamiešať karty a že najrýchlejší tím nemusí byť vždy nutne ten najuvádzanejší. S napätím sa tak môžeme tešiť na ďalšie podujatie, kde sa opäť rozhodne o bodoch a možno aj budúcich majstroch sveta. Formula 1 jednoducho nikdy nesklame!