Tím Ferrari patril na začiatku tejto sezóny k jasným favoritom na víťazstvá, ale v posledných pretekoch čelil mimoriadne silnej konkurencii zo strany Red Bullu. Napriek aktuálnej dominancii rakúskeho tímu sa však talianska stajňa nevzdáva a neustále pracuje na zlepšení, čo sa prejavilo aj počas posledného veľkého ceny v Rakúsku na Red Bull Ringu. Frédéric Vasseur, šéf tímu Ferrari, i hlavný inžinier Laurent Mekies sa zhodli, že posun v tempe a boj o vrcholné pozície znamenajú veľa nielen pre tím, ale aj pre zvyšok sezóny. Práve v Rakúsku Ferrari ukázalo, že vie bojovať s Red Bullom priamo na ich domácej pôde, čo je pre fanúšikov Scuderie obrovská dávka optimizmu.
Ferrari prišlo do Spielbergu s niekoľkými vylepšeniami na monoposte SF-23 a podľa slov hlavného inžiniera sa tieto zmeny mohutne prejavili v súťažnom tempe. Charles Leclerc si po dominantnom výkone zabezpečil pole position a v samotných pretekoch dýchal Maxovi Verstappenovi na chrbát. Napriek konštantnému tlaku sa Red Bull ukázal ako stále mierne rýchlejší, no v Maranelle panuje spokojnosť najmä s faktom, že tím opäť patrí do užšieho boja o pódiové priečky. Mekies priznal, že vývojové úpravy fungovali lepšie, než dúfali, čo dáva celému tímu motiváciu pokračovať v ďalšom vylepšovaní.
Samozrejme, Red Bull Ring je špecifický okruh preferujúci určité typy monopostov a v príprave na zvyšok ročníka bude rozhodujúce, ako sa Ferrari vysporiada s ďalšími výzvami na odlišných tratiach. Avšak podľa Vasseura tím preukázal, že dokáže správne analyzovať slabé stránky a promptne na ne reagovať vývojom. Dôležité bude udržať konzistentnú výkonnosť a zbierať cenné body nielen na ikonických európskych tratiach, ale aj mimo nich.

Výnimočný výkon Charlesa Leclerca bol zdôraznený aj perfektnou tímovou stratégiou a precíznymi boxovými zastávkami. Aj keď Sergio Pérez na Red Bulle v záverečných kolách dokázal stiahnuť náskok Ferrari, konsolidovaná tímová práca zabezpečila Leclercovi miesto na pódiu. Pre Tifosi – oddaných fanúšikov Ferrrari – znamenal tento výkon veľkú nádej, že sezóna ešte zďaleka nie je rozhodnutá. Aj Carlos Sainz ukázal dobrý potenciál, a hoci sa mu tento víkend nepodarilo vystúpiť na stupne víťazov, priepustnú rýchlosť monopostu naznačila, že Ferrari ešte môže poriadne prehovoriť do boja o titul.
Aby však Ferrari mohol skutočne konkurovať Red Bullu na každom okruhu, bude musieť pokračovať v technickom vývoji a ešte viac využiť silné stránky svojho auta. Laurent Mekies pripomína, že vývoj v F1 je nikdy nekončiaci proces a každé nové vylepšenie môže byť jazýrkom na váhach medzi víťazstvom a prehrou. Podľa neho sa tím sústredí najmä na lepšiu prácu s pneumatikami a optimalizáciu prítlaku cez technicky náročné zákruty.
Pretekárska verejnosť teda môže očakávať vzrušujúci súboj aj v ďalších veľkých cenách, pričom Ferrari má po Rakúsku opäť dôvod veriť vo svoj potenciál. Fanúšikovia Scuderie môžu dúfať v prolomenie nadvlády Red Bullu a návrat legendárnej stajne na najvyššie priečky. Sezóna 2024 je tak otvorená a všetko nasvedčuje tomu, že nás čaká jeden z najnapínavejších bojov posledných rokov.