Alpine F1 tím sa v posledných sezónach ocitol v centre pozornosti nielen vďaka svojim športovým ambíciám, ale aj výrazným zmenám vo vedení a stratégie. Francúzsky tím, ktorý patrí pod automobilového giganta Renault, prechádza transformáciou, ktorá môže zamiešať kartami v súťaži v roku 2026. Fanúšikovia Formuly 1 sa môžu tešiť na nové obdobie, počas ktorého Alpine plánuje ukázať nielen technickú vyspelosť, ale aj ambíciu zaradiť sa medzi najlepších.
S blížiacou sa revolučnou sezónou 2026, keď sa menia technické pravidlá, vedenie Alpine už teraz vyvíja prelomový pohonný agregát i podvozok. Nové motory budú silnejšie, viac zamerané na elektrifikáciu a efektivitu, pričom načrtnú budúcnosť samotného športu. Prvé informácie hovoria o tom, že Alpina agresívne investuje do vývoja a technológií, aby v nových pravidlách najlepšie obstála. Niektorí zdroje z tímu prezrádzajú, že vývojári si dali ambiciózny cieľ - dostať francúzsku stajňu na pódium pred koncom dekády.
Prechod na hybridné pohonné jednotky bude predstavovať zásadnú výzvu najmä pre menšie tímy v štartovom poli. Alpine však vďaka obrovskému zázemiu Renaultu a vývojovému centru vo Viry-Châtillon patrí k favoritom na rýchlu adaptáciu. Technický riaditeľ tímu už priznáva, že aktívne komunikačie nielen s motorovým, ale aj s podvozkovým oddelením, aby boli všetky inovácie plne optimalizované pre nové pravidlá. Práve prepojenie týchto dvoch oddelení môže byť kľúčové pre úspech.
Okrem techniky sa pozornosť upriamuje aj na interné zmeny v tíme. Po odchode niekoľkých kľúčových osobností manažmentu, medzi ktorými bol aj bývalý šéf tímu Otmar Szafnauer, prebieha vo vedení výrazná obmena. Nové talenty majú okrem skúseností priniesť najmä svieži pohľad na strategické riadenie pretekárskeho tímu. V zákulisí sa špekuluje, že by sa mohol do Alpine vrátiť skúsený inžinier či konzultant, ktorý bol v minulosti spájaný s úspechmi iných veľkých tímov.
V súčasnom ročníku to pre Alpine nevyzerá ružovo a tím sa viac pohybuje v strede poľa. Hoci Esteban Ocon i Pierre Gasly občas zabodujú v súťaži, konkurencia neustále napreduje a tím už teraz smeruje svoju pozornosť predovšetkým k budúcej ére. Vývojári pracujú na novej šasi, aerodynamike aj elektronike, pričom ich cieľ je nielen dohnať súperov, ale možno aj preskočiť McLaren či Mercedes.
Zaujímavou témou je aj perspektíva spolupráce so sponzormi a partnermi, ktorí budú v ére elektrifikovaných pohonných jednotiek kľúčoví. Renault ako materská spoločnosť sa netají globálnymi ambíciami a Alpine sa stáva synonymom pre high-tech inovácie a ekologické riešenia. Niet divu, že v garáži narastá aktivita technológov aj marketingového oddelenia.
Fanúšikovia francúzskej stajne môžu očakávať v najbližších dvoch sezónach niekoľko významných oznámení týkajúcich sa jazdeckej zostavy aj strategických cieľov tímu. Jedno je však isté – Alpine nechce byť len outsiderom, ale skutočným uchádzačom o popredné priečky v pretekoch Grand Prix. Rok 2026 so sebou nesie obrovský potenciál i risk, ale práve tieto ingrediencie robia Formulu 1 takou fascinujúcou.