Súčasná sezóna Formuly 1 je v plnom prúde a tím Kick Sauber patrí medzi tímy, ktorých výkony vzbudzujú viacero otázok i diskusií. Po predošlých rokoch, kedy tím niekoľkokrát prekvapil pretekársku komunitu svojou rýchlosťou i strategickým zmýšľaním, prišla v tomto ročníku výrazná stagnácia výsledkov. Analýza doterajších pretekov ukazuje, že švajčiarsko-nemeckým zástupcom sa odohrávajú doslova preteky o to, ako prekonať vlastnú sériu sklamaní a pochybení.
Kick Sauber sa potýka s viacerými zásadnými problémami, pričom najviac bije do očí absencia akéhokoľvek bodového zisku. Narastajúca frustrácia v tíme je citeľná nielen medzi fanúšikmi, ale dokonca i medzi samotnými jazdcami. Bottas a Zhou síce ukazujú snaženie a občasné záblesky potenciálu, no žiadne výrazné výsledky zatiaľ nepriniesli. Len minimum momentov naznačuje, že by sa situácia mohla v nasledujúcich veľkých cenách zásadne obrátiť k lepšiemu.
Jeden z hlavných problémov spočíva vo výmene technických partnerov a technologických riešení. Práve počas tohto prechodného obdobia sa objavili nedostatky v spoľahlivosti monokokov a výrazná absencia pokroku v aerodynamike. Kým konkurencia investovala do inovácie, Sauber akoby uviazol na mieste. Najkritickejším aspektom však je, že pri pitstopoch a strategických rozhodnutiach tím často robí chyby, ktoré ich stoja cenné sekundy a potenciálne aj body.
Napriek všetkému však nemožno zabudnúť na isté pozitívne momenty. Fanúšikovia si určite spomenú na zvládnutý začiatok veľkej ceny v Austrálii, kde Bottas parádne odštartoval, pričom tím na niekoľko kôl kráčal vo vnútri prvej desiatky. Situáciu však opäť zvrátila slabá rýchlosť monopostu v druhej časti pretekov a dlhý pitstop, ktorý pripomenul opakujúce sa prevádzkové problémy. Takýchto scén bolo viac – v Imole sa tímu podarilo udržať konkurencieschopné tempo v kvalifikácii, avšak preteky napokon zďaleka nezodpovedali očakávaniam.
V polovici sezóny je teda Sauber postavený pred jasný cieľ - eliminovať operatívne chyby v pitlane, urýchliť vývoj aerodynamických komponentov a zabojovať o prvý bod v ročníku. Príchod nových inžinierov a získanie (aspoň čiastočne) vylepšených súčastí dáva fanúšikom nádej. Pred letnou prestávkou bude rozhodujúce, ako sa tím zmobilizuje a či bude schopný aspoň raz prekvapiť ostrou stratégiou alebo výborným jazdcom v dlhých stintoch na nových pneumatikách.
Pri pohľade do najbližšej budúcnosti sa ako najväčšia výzva javí nutnosť rýchlej adaptácie na zvyšujúcu sa výkonnosť protihráčov zo stredného poľa. Navyše, otázka budúcnosti tímu pod vedením nových vlastníkov a prechod na továrenský tím Audi prináša určité napätie, no aj novú energiu. Ak vedenie dokáže upratať vo vnútri tímu a sústrediť sa na rozvoj, Sauber v budúcnosti ešte môže prekvapiť pozitívne.
Fanúšikovia by preto nemali zanevrieť na tento tradičný tím, ktorému nikdy nechýbalo bojovné srdce. Ak sa podarí optimalizovať kľúčové procesy a vrátiť dôveru v rýchlosť, môže druhá polovica sezóny priniesť veľmi zaujímavé momenty a prekvapenia v boji s ďalšími stajňami stredu poľa. Každá veľká cena bude preto pre Kick Sauber zároveň veľkou výzvou, aj príležitosťou preukázať, že ešte nepatrí do zabudnutia.