Nie je časté, aby majster sveta Formuly 1 rozšíril svoj pretekársky horizont o úplne nový svet okruhových súťaží GT3. Max Verstappen, dvojnásobný majster sveta F1 a aktuálne jednoznačný líder tímu Red Bull Racing, však práve vystúpil zo svojej komfortnej zóny a debutoval na legendárnom Nürburgringu Nordschleife v prestížnej sérii NLS na vozidle úrovne GT3.
Všetko to začalo šepkaním v zákulisí, že Verstappen si chce vyskúšať niečo odlišné a dokázať svoje kvality i mimo sveta jedných z najrýchlejších vozidiel planéty. Za kokpitom vozidla s číslom 99, pripraveného tímom Red Bull Racing spolu s tímom Team Scherer Sport PHX, dostal Max šancu okúsiť pretekársky svet, v ktorom záleží na vytrvalosti, precíznosti a adaptabilite ešte viac ako vo Formule 1.
Pre mladého Holanďana to bola nielen ďalšia superb skúsenosť, ale tiež obrovská výzva. Nürburgring Nordschleife je známy ako "Zelené peklo" a od jazdcov vyžaduje maximálny rešpekt, prísnu disciplínu a nervy z ocele. Mnoho špičkových pretekárov už nezvládlo jeho nástrahy, no Verstappen sa k tejto úlohe postavil s obvyklou dávkou sebavedomia a pokory.

Max v rozhovoroch priznal, že už dlho túžil vyskúšať iný typ pretekania a že Nordschleife je pre každého skutočného automobilového nadšenca ikonou medzi okruhmi. Práve preto sa rozhodol prijať pozvanie na spoločný projekt s Phoenix Racing, špičkovým tímom v GT3, a vyskúšať jazdu na prepĺňanom Audi R8 LMS GT3 Evo II. Práca s iným inžinierskym tímom, nové auto a iné pravidlá predstavovali obrovský kontrast oproti zvykom vo Formule 1.
Jeho tímoví kolegovia, skúsení jazdci GT ako Kelvin van der Linde či Christopher Mies, ocenili Verstappenovo rýchle prispôsobenie a schopnosť absorbovať všetko nové extrémne promptne. Počas voľných tréningov sa Max sústredil na detaily nastavenia, optimalizoval svoj jazdný štýl a absorboval rady od kolegov, ktorí Nordschleife poznajú do poslednej zákruty.
Pre fanúšikov Formuly 1 bol tento debut veľkou udalosťou. Verstappen si získal sympatie aj u mnohých priaznivcov športových vozidiel a tímových pretekov, ktorí predtým možno svet F1 pozorne nesledovali. Na druhej strane, otvoril aj diskusiu o tom, ako si špičkoví jazdci F1 dokážu poradiť so súťažením v úplne odlišnom prostredí, kde definuje úspech nielen rýchlosť, ale predovšetkým konzistentnosť, správna stratégia a podanie tímového výkonu.
Sám Max vyzdvihol nielen extrémne rozdiely v prístupe k jazde či obutie, ale aj atmosféru klasických vytrvalostných pretekov na Nordschleife. "Je to skutočne iné – ľudia, tímová práca, dlhé stinty. Stále sa učím, ale užívam si to. Toto bola jedna z vecí na mojom zozname," povedal Verstappen po skončení podujatia, ktoré hodnotil ako jedinečný zážitok vo svojej úspešnej kariére.
Je isté, že Verstappenov experiment nezostal nepovšimnutý ani medzi manažérmi svetových automobiliek a samotnými jazdcami F1. Otázka, či môže jazda v GT3 posunúť limity aj špičkovému jazdcovi monopostov a pridať mu nové zbrane do pretekárskeho arzenálu, ostáva otvorená. No už teraz je jasné, že odvaha prekročiť hranice vlastného športu a postaviť sa výzvam mimo zaužívaného komfortu robí z Verstappena nielen skvelého jazdca, ale aj všestrannú osobnosť motoršportu.
Bude zaujímavé sledovať, kam ho tento výlet zavedie nabudúce, a či sa v budúcnosti objaví aj v ďalších vytrvalostných alebo športových sériách. Jedno je však isté – Max Verstappen opäť ukázal, že chuť posúvať svoje limity a skúšať nové veci je základnou črtou skutočného majstra všetkých tratí.