Charles Leclerc si na Veľkej cene Mexika 2023 vybojoval nečakané pódiové umiestnenie pre Scuderiu Ferrari, čím potešil nielen svojich fanúšikov, ale aj samotný tím. Aj keď talianska stajňa očakávala ťažký a náročný víkend na vysokonadmorskej trati v Mexiku, výsledok na druhom a treťom mieste v kvalifikácii, ktorú Ferrari ovládlo, priniesol pozitívne prekvapenie. Leclerc predviedol výborný výkon a na konci pretekov stál na treťom stupni víťazov – po boku Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona.
Ferrari, ktoré sa v tejto sezóne usiluje vyrovnať tempu Red Bullu a Mercedesu, dokázalo v Mexiku profitovať z výborne nastavenej aerodynamiky monopostu SF-23 na vysokú nadmorskú výšku. Kvalifikačné tempo ich katapultovalo rovno na čelo štartového poľa, čo si piloti okamžite pochvaľovali. Aj napriek náročnému štartu pretekov a incidentu s kontaktom, ktorý priniesla prvá zákruta, Leclerc dokázal udržať chladnú hlavu, poškodené predné krídlo situáciu zásadne neovplyvnilo a Monačan pokračoval vo vysokom tempe.
Strategické rozhodnutia tímu patrili v Mexiku medzi najdôležitejšie faktory úspechu. Leclerc priznal, že aj vďaka zastávke pod červenou vlajkou a vhodnej voľbe pneumatík mohol intenzívnejšie atakovať, no zároveň nebolo možné konkurovať Verstappenovmu Red Bullu. Monačan však ocenil prácu celého tímu, ktorý pracoval s maximálnou koncentráciou na každý detail – najmä preto, aby minimalizovali otrepané slabiny Ferrari v pretekoch.
Práve tímové nasadenie preukázalo, že Ferrari je stále hráčom, s ktorým treba počítať – najmä keď sa konkurentom ako Mercedes nedarí stopercentne. Výsledkom snahy a systematického zlepšovania je navyše posun na druhé miesto v pohári konštruktérov: Ferrari sa dostalo pred Mercedes, hoci nemecký tím stále drží menší bodový náskok pred záverečnými veľkými cenami tejto sezóny.
Mexický okruh je známy svojou unikátnou kombináciou vysokorýchlostných rovín a technických sekcií. Vyžaduje si nielen silný motor, ale aj skvelú prácu s brzdami a chladením – v extrémnej nadmorskej výške je totiž vzduch riedky, čo sťažuje ochladzovanie motorovej jednotky aj brzdového systému. Práve na tejto trati v minulosti Ferrari často zápasilo s udržaním konkurencieschopného tempa, takže pódiové umiestnenie je silným dôkazom, že posun v technológii a spolupráci medzi oddeleniami priniesol ovocie.
Samotný Leclerc po pretekoch nešetril nadšením a poďakoval mechanikom, stratégom i všetkým fanúšikom Scuderie. Vyzdvihol zároveň tímového kolegu Carlosa Sainza, ktorý taktiež bojoval o body v tesnom súboji s rivalmi. „Sme na správnej ceste a tento výsledok je odmenou za všetku tvrdú prácu. Neberiem ho za samozrejmosť, no motivuje nás ísť ďalej,“ povedal dojatý Leclerc v cieli.
Fanúšikovia Ferrari môžu byť po mexickej veľkej cene právom hrdí na svoju stajňu. Aj keď Verstappenova dominancia zostáva silná, zlepšené výsledky červenej stajne dávajú nádej na ešte atraktívnejšie bitky v záverečných kolách sezóny. Ak sa Ferrari podarí udržať vysoké tempo a vyvarovať sa strategických chýb, boj o druhé miesto medzi tímami bude naďalej pútavý až do posledného podujatia.