V aktuálnej sezóne Formuly 1 sa Scuderia Ferrari ocitla v nepríjemnej situácii. Tím, ktorý bol na začiatku roka ambiciózny a niekoľkokrát naznačil, že by mohol prekonať Red Bull, sa postupne začal potýkať s komplikáciami vo vývoji svojho monopostu. Mnohí fanúšikovia i odborníci s napätím sledujú, či legendárna stajňa nájde cestu z aktuálnej slepej uličky. V centre pozornosti je momentálne najmä Charles Leclerc, pilot, ktorý nikdy neskrýval túžbu po titule, no jeho frustrácia rastie s každou ďalšou pretekárskou stratou.
Ferrari začalo sezónu s očakávaniami, že progresívne zmeny na monoposte SF-24 prinesú potrebný výkon na boj s dominantným Red Bullom. Prvé preteky však ukázali, že taliansky tím stále naráža na staré problémy: nedostatok konzistentnosti, otázky okolo stratégie, aj pretrvávajúce technické problémy s nastavením auta a správou pneumatík. Výsledkom je, že Leclerc aj Carlos Sainz často len márne hľadajú tempo na čele štartového poľa.
Leclerc sa po nedávnom víkende v Kanade otvorene priznal, že sa cíti byť len „pasažierom“ v aktuálnej situácii Ferrari. Podľa jeho slov piloti nemajú dostatok možností ovplyvniť tempo auta či nájsť spôsob, ako prekonávať súperov. „Je veľmi frustrujúce, keď v pretekoch robíte maximum, no cítite, že nemôžete nič viac urobiť,“ tvrdí mladý Monačan, ktorý stále verí v obrat.

Podľa našich informácií Ferrari momentálne intenzívne pracuje na rozsiahlych aktualizáciách aerodynamiky a novom nastavení podvozku, aby minimalizovali stratu kvality výkonu najmä v premenlivých podmienkach. Vývojové oddelenie tímu vo Fiorane pod vedením technického riaditeľa Enrica Cardileho hľadá spôsoby, ako zabezpečiť lepšiu odozvu monopostu na rôznych typoch okruhov, kde doteraz zaostával najmä v zákrutách strednej rýchlosti.
Zároveň zaznieva aj čoraz viac otázok o interných rozhodnutiach Ferrari. Tímový šéf Frédéric Vasseur opakovane uisťuje fanúšikov, že dramatické zmeny neprídu zo dňa na deň. Podľa jeho slov prebieha interná revízia procesov a intenzívnejšia spolupráca so simulátorovým tímom, čo by malo priniesť efektívnejšiu spätú väzbu od pilotov. Práve Leclerc už opakovane zdôraznil, že potrebuje viac slobody v nastavovaní auta, aby mohol lepšie využívať svoj potenciál.
Sklamanie medzi fanúšikmi je citeľné, ale zároveň nikto v Scuderii nepodceňuje nasledujúce preteky. Ferrari má pred sebou množstvo práce nielen na trati, ale aj v továrni. Budúci vývoj aj možný príchod Lewisa Hamiltona v ďalšom roku môže tím vyniesť späť medzi absolútnu elitu. Pre Leclerca však ostáva prioritou získať späť stratené sebavedomie a pocit, že opäť dokáže bojovať o víťazstvá.
Najbližšie podujatia ukážu, či taliansky gigant dokáže využiť poznatky z ťažkých víkendov a konečne prelomiť sériu bolestivých výsledkov. Zásadné budú nielen nové technické riešenia, ale aj tímová mentalita a schopnosť efektívne reagovať na vývoj sezóny. Fanúšikovia Ferrari a celej Formuly 1 tak ostávajú v napätí – dokáže ikonická stajňa naplniť svoje sľuby, alebo sa len znovu stane pasažierom v pretekoch o titul?