V nedeľu v Singapure zažil mladý francúzsky talent Isack Hadjar jednu z najnáročnejších veľkých cien svojho doterajšieho pôsobenia v odvetví Formuly 1. V kokpite monopostu tímu Red Bull Racing sa Hadjar dostal do neočakávaných technických problémov, ktoré mu výrazne sťažili život na okruhu Marina Bay. Hoci sa očakávalo, že tento víkend by mohol patriť medzi jeho prelomové, napokon si z neho odniesol predovšetkým cenné skúsenosti a jednu veľkú dávku trpezlivosti.
Isack Hadjar patrí medzi najperspektívnejších jazdcov Red Bull štruktúry a je odhodlaný potvrdiť svoje kvality v každej príležitosti, ktorú dostane. Práve singapurské preteky však mali byť jedným z jeho zásadných testov, počas ktorého mohol ukázať svoj potenciál v náročných mestských podmienkach. Od začiatku mu však nič nešlo podľa predstáv.
Technické komplikácie postihli Hadjarov monopost hneď na začiatku pretekov, keď začal strácať výkon. Mladý Francúz sa ocitol v extrémne ťažkej situácii – na trati, kde je predchádzanie mimoriadne náročné, musel bojovať aj s problémom agregátu a elektriky. Napriek všetkému sa však nevzdal a snažil sa ísť ďalej, hoci tím cez vysielačku hlásil, že šanca na dobrý výsledok je minimálna.

Bojovnosť Hadjara stojí za obdiv. Aj keď mu auto neposkytovalo optimálny výkon, snažil sa maximálne spolupracovať s inžiniermi, hľadať vhodné nastavenia a aspoň čiastočne sa prispôsobiť okolnostiam na trati. Po pretekoch sám priznal, že išlo o „veľmi, veľmi dlhé preteky“ so silnými frustráciami, ale zároveň s dôležitými poznatkami, ktoré môže využiť v budúcej kariére. Takéto situácie ich učia odolnosti, psychickej sile a schopnosti reagovať v stresových okamihoch – čo sú atribúty, ktoré oddelia priemerných jazdcov od tých šampiónskych.
Rovnaký názor malo aj viacero odborníkov, ktorí sledovali výkon mladého pretekára. Technické problémy patria k Formule 1 rovnako ako víťazstvá či havárie. To, ako jazdec zvládne obdobia, keď sa mu automaticky nedarí, často hovorí viac o jeho charaktere než počet pohárov v skrinke. Hadjar v Singapure ukázal, že aj keď nejde všetko podľa plánu, nikdy by sa nemal vzdávať predčasne.
Monopost Red Bullu dostal v nedeľu zabrať nielen kvôli vysokým teplotám, ale aj kvôli špecifickému mestskému okruhu. Tým, že výkon agregátu nebol stopercentný, boli aj všetky asistencie a systémy životne dôležité na jazdu na hrane limitov drasticky oslabené. Navyše v úzkych zákrutách Marina Bay je odvaha jazdca často rozhodujúcim faktorom, či niekto ostane v hre alebo nie. Isack Hadjar obstál so cťou.
Singapurská veľká cena bola tak pre mladého pretekára najmä o učení. Pripísal si do „denníka“ skúseností ďalšiu zásadnú lekciu, ktorá mu určite pomôže napredovať vo svete, kde rozhoduje každá tisícina sekundy. Fanúšikovia Formuly 1 môžu len oceniť jeho húževnatosť a očakávať, že s takýmto prístupom o ňom určite ešte veľa počujeme nielen na juniorských okruhoch, ale aj v najvyššej lige motošportu.