Baku opäť potvrdil, že patrí medzi najnapínavejšie okruhy v kalendári Formuly 1. Druhý voľný tréning na Veľkej cene Azerbajdžanu priniesol nečakané zvraty, tesné časy a množstvo cenných informácií pre tímy pred sobotnou kvalifikáciou. Piloti sa museli hneď od prvých minút popasovať nielen s tradične veternou traťou, ale aj s citlivosťou nastavenia monopostov na dlhých rovinkách a v úzkych zákrutách starého mesta.
Na vrchole časomiery sa tentokrát usadil skúsený pilot, ktorý ukázal, že má svoj monopost plne pod kontrolou. Počas tréningu sme sledovali súboj o každú tisícinu sekundy medzi tímami Red Bull, Ferrari a Mercedes. Obzvlášť zaujímavé boli nové technické vylepšenia, ktoré tímy priniesli práve do Baku – niektoré sa postarali o výrazne lepšie časy na jedno kolo, iné zas ukázali svoju silu v simuláciách pretekov.
Pre fanúšikov bol momentálne najzaujímavejším momentom incident v 15. zákrute, kde sa niekoľko pilotov dostalo na hranicu možností a vo veľkej rýchlosti prebrzdilo. Situácie ako tieto dokonale ilustrujú náročnosť mestskej trate, kde drobná chyba môže viesť k poškodeniu monopostu a strate cenného času v boxoch.

Nie je prekvapením, že v tréningu patrili medzi najaktívnejších jazdcov Charles Leclerc a Max Verstappen. Leclerc sa sústavne pohyboval medzi najrýchlejšími a jeho Ferrari dokonale zvládalo kombináciu ostrých zákrut aj extra dlhých rovín. Verstappen aj napriek drobným problémom s ovládateľnosťou dokázal podávať stabilné výkony a jeho Red Bull opäť vyzeral ako štandard v rýchlosti. Pomyselným čiernym koňom by však mohol byť Lewis Hamilton, ktorému zjavne vyhovujú úzke pasáže medzi múrmi. Aj George Russell ukázal, že Mercedes sa po posledných vylepšeniach vrátil späť do boja o predné priečky.
Azda najviac prekvapili výkony tímu McLaren – Lando Norris predviedol odbornú jazdu na hranici možností a tím dokázal zapracovať na slabých miestach monopostu. Skvelé časy zaznamenal najmä v tzv. „race run“, teda v simulácii pretekových stintov, čo môže McLaren katapultovať medzi kandidátov na pódium.
Z pohľadu stratégií bolo jasné, že pneumatiky budú hrať v Baku kľúčovú úlohu. Pri vysokých teplotách asfaltu a agresívnom povrchu sa tímom rýchlo prehrievali zadné gumy. Očakáva sa preto, že výber správnej zmesi a dobrá práca s tlakom v pneumatikách rozhodne o tom, kto bude v nedeľu bojovať o víťazstvo.
Nechýbali ani tradičné problémy – jazdci AlphaTauri a Alpine viackrát bojovali s balansovaním na výjazdoch zo zákrut, čo spôsobilo niekoľko prebrzdení a šmykov. Tento rok je však stred poľa ešte vyrovnanejší, a tak môžeme očakávať tvrdý boj nielen o pole position, ale aj v nedeľných pretekoch o cenné body.
Mestský okruh v Baku si neodpúšťa žiadne chyby a Formula 1 tu pravidelne ponúka dramatické preteky. Po druhom tréningu je jasné, že nás čaká nesmierne napätý víkend, kde každé nastavenie, každé rozhodnutie a každá sekunda na trati môže rozhodovať. Komu sa podarí nájsť dokonalú rovnováhu medzi rýchlosťou a opatrnosťou, si určite zabezpečí výhodnú pozíciu do nedeľných pretekov. Preto nenechajte ujsť nasledujúce kvalifikačné a pretekové jazdy, ktoré opäť môžu prepísať históriu Formuly 1 v Azerbajdžane.