Sezóna 2026 vo Formule 1 už teraz sľubuje veľké zmeny nielen v technickej oblasti, ale aj v jazdeckých zostavách. S blížiacim sa koncom viacerých kontraktov a novými menami na obzore je každý fanúšik F1 v napätí, ako bude vyzerať štartové pole v tejto vzrušujúcej ére. Niektoré tímy si už svoje talenty poistili, inde naďalej prebiehajú špekulácie a zákulisné rokovania. My vám prinášame pohľad na najhorúcejšie aktuality z paddocku, prehľad aktuálnych potvrdených jazdcov na sezónu 2026 a zaujímavé prognózy o možných prestupoch i nečakaných comebackoch.
Fanúšikovia Mercedesu môžu tento rok spávať pokojnejšie, keďže tím potvrdil, že do roku 2026 bude stáť na štarte so stabilnou dvojicou. Aj keď Lewis Hamilton z tímu odchádza, George Russell si pozíciu udržal a jeho ohláseným novým tímovým kolegom je aktuálny junák Andrea Kimi Antonelli. Tento len 17-ročný Talian je považovaný za jeden z najväčších talentov posledných rokov a Mercedes s ním stavia na budúcnosť aj v kontexte príchodu nových pravidiel motorov.
Svoje miesto na špičke chce obhájiť aj Red Bull Racing. Šampión Max Verstappen predĺžil zmluvu až do roku 2028, takže pokračovanie jeho dynastie je zaručené. Otáznik však visí nad druhým kokpitom – Sergio Pérez síce podpísal ďalšie roky, no v motorsportovom zákulisí sa objavujú mená ako Daniel Ricciardo alebo Yuki Tsunoda, ktorí čakajú na svoju veľkú šancu.
Ferrari taktiež vstupuje do novej éry s veľkým odhodlaním a ambíciami. Nová posila Lewis Hamilton rozvíril vody po boku Charlesa Leclerca a dvojica si kladie vysoké ciele. Leclerc má kontrakt dlhodobo, Hamilton podpísal na viacročné obdobie, čo znamená, že “Scuderia” disponuje možno najsilnejšou zostavou na štartovacej čiare. Pre Ferrari však bude kľúčový aj progres v technickom vývoji a inováciách, ktoré prinesie rok 2026.
Množstvo otáznikov stále visí nad jazdeckou zostavou v tíme Aston Martin. Fernando Alonso síce predĺžil zmluvu do roku 2026, no okolo druhého kokpitu je nejasnosť. Lance Stroll má protokolárne “isté” miesto, keďže jeho otec je vlastníkom tímu, ale po viacerých rozpačitých výkonoch nie je jeho budúcnosť úplnou samozrejmosťou. V zákulisí sa šepká aj o tom, že by mohol prísť nový talent z akadémie alebo prekvapivý prestup.
Veľké očakávania vzbudzuje vstup automobilky Audi do Formuly 1. Tím Sauber sa postupne mení na plnohodnotný továrenský tím Audi a momentálne stavia na skúsenom Nicovi Hülkenbergovi (ktorý sa presťahuje z Haas F1) a mladíkovi menom Theo Pourchaire alebo iný sľubný jazdec – rozhodnutie však ešte nepadlo. Audi jasne deklaruje, že chce vsadiť na kombináciu skúseností a čerstvosti, aby sa čo najrýchlejšie etablovali medzi elitou.
Nejasná situácia panuje v Alpine, Williams či Haas. Alpine sa bude musieť pravdepodobne rozlúčiť s Estebanom Oconom i Pierrom Gaslym, keďže obom vyprší kontrakt. Williams sľubuje pokračovanie Alexa Albona, ale okolo tímového kolegu sa objavujú mená mladíkov z juniorských sérií. Pre fanúšikov Haas F1 je určite zaujímavé sledovať, koho tím v ére post-Hülkenberg uprednostní.
Prichádza aj nová značka – Američania z Hitech Pulse-Eight, ktorí mieri do Formuly 1 v roku 2026 so svojou vlastnou zostavou. V kuloároch sa špekuluje o pilotovi s americkými koreňmi alebo talente z F2 – bude zaujímavé sledovať, komu sa podarí získať priazeň tímu a popasovať sa so svetovou elitou.
Vzhľadom na turbulentnú situáciu na prestupovom trhu možno očakávať mnoho prekvapení. Pre fanúšikov Formuly 1 je preto najbližší tímový vývoj extrémne napínavý – voľné miesta, renegociácie zmlúv, drámy sponzorov aj zákulisné manévre tvoria dynamickú šou, ktorá potvrdzuje unikátnosť tohto športu. Tipy, špekulácie a potvrdenia budú prichádzať priebežne, no už teraz je jasné, že ročník 2026 prinesie najmladšie, najtalentovanejšie a možno najnepredvídateľnejšie štartovné pole za posledné desaťročia!