MEGA SALE - 10-20-30%

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doprava zdarma

    pri nákupe nad 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

McLaren v problémoch? Prečo je nový monopost nočnou morou!

McLaren v problémoch? Prečo je nový monopost nočnou morou!

Tím FansBRANDS® |

Veľká cena Azerbajdžanu opäť potvrdila, akým veľkým výzvam čelí tím McLaren v aktuálnej sezóne Formuly 1. Hoci britský tím v posledných rokoch dokázal mnohokrát prekvapiť konkurenciu svojimi zlepšeniami a odvahou v oblasti technických inovácií, v roku 2025 sa McLaren ocitol v náročnej pozícii. Nielenže musí bojovať proti rivalom so silnejším balíkom, ale zároveň sa snaží krotit svojich dvoch jazdcov – Landa Norrisa a Oscara Piastriho – ktorí musia zvládať mimoriadne náročné správanie monopostu.

Dňašní inžinieri a analytici potvrdzujú, že súčasný monopost McLarenu je jedným z najzložitejších na nastavenie v celom štartovom poli. Technické oddelenie narazilo na kompromisy medzi tvorbou prítlaku a stabilitou monopostu – najmä v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách je autu veľmi ťažké dôverovať. To sa ukázalo naplno práve na uliciach Baku, kde jazdci síce dokázali vyťažovať vysoké rýchlosti na rovinkách, ale často strácali cenné sekundy v technickej pasáži okruhu.

Najväčším problémom je nedostatok citlivosti zadnej časti auta. Keď jazdec zatáča s maximálnym výkonom, monopost reaguje nepredvídateľne a chýba mu požadovaná priľnavosť. Norris a Piastri tak musia neustále korigovať svoje jazdecké štýly, čo výrazne znižuje ich schopnosť útočiť na limit monopostu počas celého priebehu pretekov. Táto nestabilita spôsobila, že McLaren predbehol niekoľko svojich cieľov, ale zároveň zaostáva za očakávaniami fanúšikov.

FansBRANDS

Tím sa intenzívne sústreďuje na vývoj komponentov na zlepšenie aerodynamiky a zadnej rovnováhy. Najnovšie aktualizácie, predstavené práve v Baku, sa sústredili na menšie spojlery, difúzory a nové upravené závesy. Inžinieri McLarenu veria, že krok po kroku dokážu dohnať stratu v kľúčových oblastiach, hlavne pri stabilite v náročných podmienkach mestských okruhov. Otvorene priznávajú, že nový koncept monopostu priniesol mnoho sľubov v oblasti potenciálu, ale jazdci potrebujú čas, aby si naň zvykli a našli ideálne nastavenie pre každý typ okruhu.

Baku je špecifické vysokou rýchlosťou na dlhých rovinách a následným prudkým brzdením do ostrých zákrut, čo zvýraznilo práve slabiny monopostu McLaren. Obaja jazdci museli často improvizovať s brzdnými bodmi a líniami v zákrutách, aby minimalizovali straty. Aj keď sa Lando Norris a Oscar Piastri snažili vyťažiť maximum, bolo očividné, že McLaren musí ešte popracovať na prenosoch hmotnosti a lepšom doladení nastavení na podobné okruhy.

Napriek týmto ťažkostiam zostáva atmosféra v tíme konštruktívna a pracovná. Manažment a technici si uvedomujú, že transformácia technického balíka si vyžaduje čas a experimentovanie. V zákulisí sa už šepká o ďalších inováciách, ktoré by mohli prísť už v najbližších pretekoch, pričom hlavným cieľom je stabilita v kritických momentoch pretekov a schopnosť dôverovať autu na limite.

Fanúšikovia môžu očakávať, že s postupom sezóny bude McLaren prekvapovať čoraz častejšie. Aj keď sa môže zdať, že tím bojuje so silným protivetrom, táto fáza je nevyhnutnou súčasťou vývoja. Skúsení jazdci, úzka spolupráca vo fabrike a dôraz na detail by mali priniesť želaný zlom. Budeme pozorne sledovať, ako sa tímu podarí zvládnuť tento náročný úsek sezóny a či McLaren opäť zasiahne medzi top tímy štartového poľa.