🏁 Nasledujúci víkend F1: Veľká cena Imola ZAUJÍMA MA ! 👈

💥 AKCIA 20%-30%-40% - POZRIEM SI ! 👈

🔥 Novinky - Pozriem si všetky ! 👈

  • Dodacia lehota

    2-4 pracovné dni

  • Doručenie zdarma

    Viac ako 150 €

  • Skladom

    Všetky produkty na sklade

  • Záruka vrátenia tovaru

    180 pracovných dní

Lewis Hamilton v šoku: S novým Ferrari nemá šancu na pódium!

Lewis Hamilton v šoku: S novým Ferrari nemá šancu na pódium!

Tím FansBRANDS® |

Lewis Hamilton, sedemnásobný majster sveta Formuly 1, vstúpil do novej éry svojej kariéry s Ferrari s veľkými očakávaniami. Napriek tomu hneď po začiatku sezóny priznal, že na optimálny pocit z monopostu si ešte len zvyká. Hamilton bol na začiatku víkendu otvorený v tom, že jeho adaptácia na taliansky tím a najmä na jeho charakteristiky aktuálneho auta ide pomalšie, než by sám chcel.

Po rokoch strávených v Mercedese bol Hamilton nútený meniť jazdecký štýl, keďže Ferrari SF-24 je v mnohých aspektoch odlišný stroj než dominantné strieborné šípy posledného desaťročia. "Nájsť optimálne nastavenie je oveľa väčšia výzva, než som pôvodne čakal," povedal Hamilton v rozhovoroch po tréningoch. Podľa jeho slov mu zatiaľ chýba potrebná dôvera v prednú časť auta, najmä v rýchlych zákrutách, ktoré sú pre Ferrari typické.

Vo výsledkoch tréningových jázd bolo vidieť, že Hamilton a jeho tímová kolegyňa Charles Leclerc sa pohybujú v miernom tieni Red Bullu a McLarenu. Hamilton sám priznal, že v tejto fáze sezóny je pre neho reálne top 3 ešte “mimo dosahu”, čo je jasný signál, že sa od neho tento rok čakajú iné veci než okamžité víťazstvá.

Formula 1 banner

"S týmto špecifickým šasi a filozofiou Ferrari je ešte veľa priestoru na zlepšenie. Viem, že to bude otázka trpezlivosti a hľadania limitov – aj na mojej strane, aj zo strany inžinierov," vysvetlil britský pilot. Zároveň však dodal, že práca s talianskym tímom ho nesmierne motivuje a každým kolom objavuje nové detaily, ktoré môžu rozhodnúť o konečnom výsledku.

Zaujímavosťou je, že Hamilton v posledných sezónach často poukazuje na kľúčový rozdiel medzi autami rôznych tímov práve v oblasti ovládania a odvahy zaradiť vozidlo do zákrut na hrane možností. Francúzsky odborník Julien Simon-Chautemps, bývalý hlavný inžinier v F1, nedávno pretekársky portál povedal: "Ak pilot necíti predok auta na 100%, začne prirodzene strácať na čase v každej rýchlej sekcii. Je to o dôvere, nie len o číslach z telemetrie."

Ferrari však rozhodne nedáva Hamiltonovi nič zadarmo. Najmä vzhľadom na to, že na druhej strane garáže má Charlesa Leclerca, ktorý v aute vyrastal a vie ho dostať takmer okamžite na maximálnu hranicu výkonu. Hamilton túto výzvu berie pragmaticky a otvorene priznáva, že toto obdobie je pre neho "náročná škola". Vysloviť ambíciu na prvé pódium by bolo podľa vlastných slov predčasné, hoci očakávania fanúšikov na celom svete sú ako vždy vysoké.

Príbeh Hamiltona vo Ferrari tak tentokrát nebude príbehom okamžitých triumfov, ale systematickej práce a adaptácie hviezdnej osobnosti na nové prostredie. Mnohí experti F1 veria, že ak Hamilton a tím okolo neho nájdu tú správnu chémiu a nastavenie, postupne môže byť čoraz častejšie konkurencieschopný v boji o najvyššie pozície. Medzitým však bude jeho cesta očarovať milovníkov športu najmä svojou ľudskou stránkou – skutočne, tentokrát pôjde o viac než len rýchlosť na okruhu.