Ferrari sa po posledných pretekoch na Red Bull Ringu ocitol pod zvýšeným tlakom a kritickým pohľadom verejnosti, najmä po veľmi náročnom víkende, ktorý nevyšiel podľa predstáv tímových stratégov ani pilotov. Výsledky kvalifikácie aj pretekov, ktoré si talianska stajňa odváža zo Štajerska, jasne naznačujú, že pred Scuderiou stojí množstvo nevyhnutných úloh a komplexných rozhodnutí, ak sa chce udržať na špičke štartového poľa.
Šéf tímu Frédéric Vasseur nešetril po skončení veľkej ceny kritikou a priznal, že Ferrari nedokázalo využiť plný potenciál svojho monopostu. Podľa jeho slov sa tím nevyhol viacerým strategickým zaváhaniam, ktoré zásadne ovplyvnili konečné umiestnenie Charlesa Leclerca a Carlosa Sainza. „Nedokázali sme extrahovať maximum z nášho auta. Vieme, kde sme spravili chyby, ale musíme sa z nich rýchlo poučiť,“ nechal sa počuť Vasseur, ktorý napriek frustrácii vyjadruje vieru v schopnosti svojho tímu.
Priebeh víkendu sa niesol v znamení nekonzistentného tempa a chýb v nastaveniach. Kým v predchádzajúcich veľkých cenách pôsobil Ferrari ako stabilný konkurent Red Bullu či McLarenu, na rakúskej trati monoposty SF-24 výrazne zaostali v strednej i záverečnej fáze pretekov. Ferrari zápasilo nielen s degradáciou pneumatík na kľúčových stintoch, ale aj s efektivitou nových aerodynamických komponentov, ktoré podľa interných informácií tímu nepriniesli očakávaný výkonový nárast.

Charles Leclerc, ktorý po kolízii stratil veľkú časť predného krídla a musel zájsť do boxov už v úvodných kolách, prakticky prišiel o šancu zabojovať o bodované priečky. Sám po pretekoch poznamenal, že „už v prvej zákrute sa všetko otočilo naopak a zvyšok pretekov bol len o minimalizovaní škôd.“ Carlosovi Sainzovi sa síce podarilo prebojovať na skromnejšie bodované miesta, avšak aj jeho preteky boli poznačené zbytočnými stratégiami a zázemím v tíme, ktoré nefungovalo podľa predstáv.
Ferrari sa ocitá pred nevyhnutnosťou nielen analyzovať priebeh pretekov a zhodnotiť efektivitu svojho vývojového programu, ale predovšetkým nastaviť nové pracovné metódy pre ďalšie preteky. Tím nestráca nádej, že v nadchádzajúcich veľkých cenách bude schopný vrátiť sa na pozície, ktoré zodpovedajú historickým ambíciám tejto legendárnej automobilky. Dôležitá bude najmä práca s dátami, úzka spolupráca jazdcov a inžinierov pri nastavovaní auta a včasné rozhodovanie pri zmenách stratégie v reálnom čase.
Vasseur vyzdvihol nutnosť špičkovej komunikácie a sebareflexie, ktorá podľa neho môže Ferrari posunúť smerom k lepším výsledkom. „Formula 1 je nevyspytateľná a každý detail rozhoduje. Všetci v Maranelle vieme, čo musíme zlepšiť, a sústredíme sa na rýchlu odpoveď už v Anglicku,“ dodal šéf Ferrari s jasnou výzvou pre celý tím.
Fanúšikovia Scuderie i neutrálny milovníci F1 preto môžu očakávať ďalšie dramatické pokračovanie sezóny a napätie v boji o pódium. Ferrari určite nepatrí medzi tímy, ktoré by sa po jednom slabšom víkende vzdali – práve naopak, očakáva sa, že na Silverstone budú pripravení ukázať svoju pravú silu.