Alpine tím zažil v Mexiku jednu z najťažších veľkých cien tejto sezóny. Hoci predchádzajúce víkendy naznačovali zlepšenie výkonov modrých monopostov, Autódromo Hermanos Rodríguez v Mexico City priniesol pre francúzsky tím celú radu výziev, ktorým sa len ťažko dalo čeliť. Napriek veľkému úsiliu zo strany jazdcov a inžinierskeho tímu sa ani Pierre Gasly, ani Esteban Ocon nedokázali v pretekoch významnejšie presadiť.
Už kvalifikácia ukázala, že Alpine to v Mexiku nebude mať jednoduché. Oproti konkurencii bolo jasné, že autá francúzskeho tímu nemajú potrebnú rýchlosť, hlavne na rovinkách, ktoré v Mexico City tvoria podstatnú časť trate. Pierre Gasly sa kvalifikoval na štrnástom mieste, Esteban Ocon dokonca až na šestnástom. Obaja jazdci uznali, že už v sobotu videli, že bodovať bude tentoraz výnimočne náročné.
Podľa vyjadrení jazdcov sa výrazné zlepšenie nečakalo ani v nedeľných pretekoch. Komplikovaná stratégia, náročné podmienky a ďalšie zmeny v priebehu veľkej ceny neumožnili Alpinu výraznejší posun vpred. Po štarte si jazdci síce dokázali nejaké pozície polepšiť, no ďalší progres už bol nad ich možnosti, keďže auto nestačilo konkurentom v strede poľa.
Esteban Ocon po pretekoch neskrýval sklamanie. Ako uviedol, tím sa ocitol v situácii, keď „nie je veľa toho, čo by sme mohli urobiť“, keďže výkon monopostu na tejto trati jednoducho nebol dostatočný. Aj keď sa mechanici snažili o výmenné stratégie a úpravy nastavenia, výkon auta obmedzovala nielen nízka rýchlosť na rovinkách, ale aj limitovaný grip v zákrutách charakteristických pre Mexico City. Okrem toho mala Mexico City aj extrémnu nadmorskú výšku, ktorá znižuje výkon motorov a ešte viac zvýrazňuje aerodynamické slabiny.
Pierre Gasly po dojazde na pätnástom mieste priznal, že celý víkend sa tím hľadal. „Musíme pochopiť, prečo bol náš výkon v Mexiku taký slabý. Čaká nás veľa práce,“ uznal po neúspešných pretekoch Francúz. I keď dokázal počas víkendu niekoľkokrát predbehnúť súperov, tieto situácie nestačili na bodový zisk.
Faktom je, že konkurencia v strede poľa tento rok nesmierne vyrovnaná a každý drobný deficit v nastaveniach predstavuje citeľnú stratu. V porovnaní s tímami ako Williams či Alfa Romeo bolo jasné, že Alpine v Mexiku ťahal za kratší koniec. Navyše, ďalšie tímy prichádzajú do záveru sezóny s novými vylepšeniami, zatiaľ čo Alpine už skôr začal sústrediť časť prostriedkov na vývoj auta pre rok 2024.
Nadchádzajúce veľké ceny ukážu, či sa Alpine podarí vymanévrovať z tejto stagnácie. Stále platí, že v tíme pracujú skúsení inžinieri a motivovaní jazdci, ktorí dokážu prekvapiť, ak im okolnosti zahrajú do karát. Mexiko bolo, žiaľ, jedným z tých víkendov, ktoré bude treba rýchlo hodiť za hlavu a pripraviť sa na ďalšiu výzvu, ktorou bude Veľká cena Brazílie.
Fanúšikovia Alpinu však nezostávajú bez nádeje. Sezóna síce nie je jednoduchá, ale vždy sa môže objaviť pretek, v ktorom tím naplno ukáže svoj potenciál. Zostáva veriť, že už najbližšie preteky prinesú viac dôvodov na radosť a francúzski modrí ukážu konkurencii chrbát.